duminică, 9 octombrie 2016

TOCANA ALBA DE PUI



   Cand am fost prima data la mama-soacra si mi-a spus ca a gatit "Tocana alba de pui" am fost putin descumpanita. Dar dupa ce am gustat-o am ajuns la concluzia ca...nu e rea deloc! Ba, dimpotriva.


TOCANA ALBA DE PUI






Ingrediente:
  • 1 pui de casa 
  • 1 ceapa alba mica
  • 2 lg ulei
  • 1500 ml apa
  • sare
  • 1 vf de cutit de piper
  • 1 lgt Maggi Secretul Gustului Intensavor Gaina
  • 4 lg faina
  • 2 lg smantana
  • 300 ml lapte
  • patrunjel verde tocat

Mod de preparare:

  Puiul il transezi si il speli sub jet de apa rece, apoi il condimentezi cu sare si piper.

   Uleiul in torni in cratita in care vrei sa gatesti. Ceapa o cureti, o speli si o toci marunt.

    Bucatile de pui si ceapa le pui in cratita si le lasi cam 5 minute, pana cand se caleste usor ceapa.

   Adaugi 500 ml de apa si lasi sa fiarba la foc mic pana cand carnea este bine facuta. Treptat adaugi si restul de apa.


    Cand carnea este fiarta pregatesti ingrosala: faina o amesteci cu Maggi si smantana, apoi adaugi treptat laptele, amestecand usor astfel incet sa nu se formeze cocoloase.


   Adaugi ingrosala in cratita si amesteci usor, pana cand tocanita capata consistenta unei smantani subtiri. 



   Stingi focul si adaugi patrunjelul tocat , lasand putin sub capac.

   Servesti cu mamaliguta calda.



   P.S. Eu faceam aceasta tocanita adaugand si boia dulce la condimentarea bucatilor de pui. Este la fel de delicioasa indiferent de varianta pe care o alegi.

6 comentarii:

  1. Exact asa face și mama tocanita de pui, este o bunătate. 👌 Deja îmi este poftă.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu cred ca voi face aceasta tocana. Este cu rantas si nu-mi face bine.

    RăspundețiȘtergere
  3. O reteta delicioasa, multumim pt.ea,sigur am sa o fac si eu👏👏😘😘

    RăspundețiȘtergere
  4. O reteta delicioasa, multumim pt.ea,sigur am sa o fac si eu👏👏😘😘

    RăspundețiȘtergere
  5. nu stiam aceasta reteta. dar este pe gustul meu

    RăspundețiȘtergere
  6. Si eu fac ceva asemanator este minunata.

    RăspundețiȘtergere