vineri, 21 octombrie 2016

CONECTIVITATE SI PROMISIUNI RESPECTATE




                               Fericirea este la un cablu de retea distanta



- Maa-miii!! Mai ai de lucru la calculator?
- Mai am putin, printesa...
- Cat mai ai? 10 minute?
- Cam 1 ora? ...
- Maaa- miii! ... Dar mi-ai promis ca astazi ma lasi sa ma uit la "Frozen "... E vineri, stii?
- Stiu, pui mic, dar trebuie sa predau articolul ...Uite, iti dau tableta si te uiti pe ea...
- Dar stii ca nu merge bine net-ul in dormitor si mi se tot blocheaza...Si daca stau aici,langa tine,  te deranjez si nu te poti concentra...Iar peste 1 ora se face tarziu si nu ma mai lasi...
- Uite! Hai sa facem un targ: tu ma lasi sa termin articolul , iar eu il conving pe tati sa se joace cu tine...ce vrei tu. Si promit ca pana vinerea viitoare rezolv si problema cu filmul. Adica te las sa te uiti la film.
- Promiti?
- Promit!
- Promiti pe degetel?
- Da, promit pe degetel!
- Bine, mami. Spor la scris.  Taaaa- tiiiii!!

Cam asa a decurs seara mea de vineri. Ma durea sufletul cand i-am vazut ochisorii ce stateau gata-gata sa planga. Dar a cedat ideii de a se juca "orice " cu tati. Iar eu mi-am promis ca voi gasi solutia ideala pentru a avea semnal bun la internet in tot apartamentul. 
A doua zi, printre gatit-aspirat-teme-scris pe blog mi-am facut timp si pentru a cauta routerul wireless  perfect pentru mine. Nu mi-a fost usor , mai ales ca in domeniul IT, retelistica si conectivitate sunt ceea ce in scoala numeam "tufa de Venetia". Sa ma documentez a fost simplu. Am intrat in magazin la "Mister Google" si am cautat...si am gasit "n" routere , fel si fel de routere , la diferite standarde wireless , cu viteze ( asa, cam ca si la masina- nu am carnet!) , raza de acoperire si conectivitate. Asa am aflat ca pentru apartamentul meu este suficient un router wireless -N 300 MBS , care suporta cu usurinta cateva PC-uri , smartphone-uri , tablete si laptop-uri. 



In plus este un dispozitiv ce poate fi folosit atat pentru conexiuni prin fir, cat și pentru conexiuni wireless , fiind ideal pentru video . Are buton pentru Wi-Fi Protected Setup (WPS) care asigură criptare de tip WPA2, prevenind atacurile survenite din afara rețelei ( aviz amatorilor din vecini ). Dispune de un CD pe care se află Easy Setup Assistant care ma invata  pas cu pas  configurarea rețelei wireless  și securizarea ei. 

Foarte incantata de decizia mea ii povestesc nepotului meu ce intentionez sa fac. El m-a privit mirat si m-a intrebat pentru ce imi trebuie , mai ales ca eu am deja unul... I-am raspuns ca este slab semnalul in celelalte camere si vreau ca micuta sa se poata uita la filmele preferate in dormitor, pe tableta.

- Dar voi aveti Smart Tv!
- Da. Si?...
- Si se poate uita la televizor...
L-am privit nauca:
- Stai ca nu inteleg. Sau tu nu intelegi : nu vrea sa se uite la filmele de la televizor, ci pe internet.
- Nu. Tu nu intelegi: se poate uita pe televizor la filmele de pe internet.
- Cum?!
- Simplu: iei un cablu HDMI, il conectezi la calculator si televizor, alegi la ce film sa se uite si gata!
- Ideea este alta: ea sa se uite la film, iar eu sa pot lucra nestingherita la calculator.
- Si cine zicea ca nu poti? Ii pui filmul pe calculator, ea se uita la televizor, iar tu iti continui treaba. E ca si cum ai asculta muzica in timp ce lucrezi.
- Si se poate asa ceva? Mi-ar trebui un cablu de vre-o 10 metri . Si nu ma pricep deloc . Ma ajuti, te rog?...
- La ce sunt buni nepotii? Si am si solutia perfecta: intre 15 si 30 octombrie www.conectica.ro organizeaza "Săptămânile Rețelisticii " si au o multime de reduceri , mai ales ca aniverseaza 10 ani de existenta.







 - In regula! Atunci, hai sa vedem ce gasim. Repede, fiindca am facut o promisiune si trebuie sa o respect.
- Am si gasit deja: Cablu HDMI v1.4 19T-19T ecranat ,10m ,Alb ...




- Alb? Se murdareste repede...
- Carcotaso! Este perfect ...
- Daca zici tu... Il comandam?
- L-am si comandat deja...
- Il si platesti?
- Nu intinde coarda, matusico ! 
- Stii ceva? Incepe sa imi placa retelistica asta . Intrebare: daca imi cumpar laptop pot sa fac aceeasi smecherie?
- Poti face multe smecherii , trebuie doar sa ai incredere in tine si sa urmezi pasii.
- Tu stii ca mie mi-e frica sa dau si update la windows ...Poate ca daca as avea un "indreptar de punctuatie" intr-ale tehnicii mi-ar fi mai usor. 
- O sa te descurci, fii linistita. Cand vine cablul sa ma suni, da?
- Fii sigur de asta!

...............................................................

- Alo! A sosit cablul...
- Perfect! L-ai despachetat?
- Da. E alb!
- Serios? Acum trebuie sa il montezi.
- Eu?!
- Pai e simplu de tot: scoate unitatea, introdu un capat al cablului in mufa corespunzatoare , du-te in dormitor si fa la fel cu celalt capat la televizor...
- De unde stiu care este?
- Se potriveste intr-un singur loc, intr-o singura pozitie...
- Zici tu?
- Avand in vedere ca esti stangace nu mai sunt la fel de sigur...
- Hai ca incerc...Ramai pe fir!
- Raman-raman, numai sa nu cad...
- ...Gata! Am facut-o!
- Perfect! Acum urmeaza partea cea mai grea: pune televizorul pe "AV" si du-te la calculator.
- ...S-a facut! 
- ...Intra in "Control Panel"...
- Of!...
- ...apoi in "Hardware and Sound " si " Connect to an external display" ...
- ...Am o fereastra cu "Detect"!
- Da clik pe ea...
- Esti sigur? Nu stric nimic?
- Cu siguranta nu! Deci, ai inteles cum trebuie sa faci?
- Acum sunt experta in conectivitate!

.....................................................

- Mami, acum pot sa ma uit la film?
- Bine-inteles, draga mea. Fa-te comoda...Nu, nu la calculator. In dormitor.
- In dormitor?
- Inchide ochisorii...
- Maaa-miiiiiiii! Te pricepi la magie?
- Nu. Ma pricep doar sa imi respect promisiunile.

Articol scris pentru SuperBlog 2016

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu