luni, 24 octombrie 2016

DULCEATA DE ARDEI IUTE



      In bucatarie imi place sa experimentez arome, gusturi, combinatii.
   Am citit de mult despre o dulceata mai deosebita si mi-am propus sa o prepar.


DULCEATA DE ARDEI IUTE




Ingrediente:


  • 500 g ardei iute cat mai rosu
  • 1,5 kg gogosari rosii
  • 1 l otet
  • 1 kg zahar
  • 200 g zahar gelifiant Green Sugar

Mod de preparare:

   Ardeii iuti si gogosarii ii cureti de cotoare, seminte si nervuri si ii dai prin masina de tocat , cat mai marunt. Daca vrei poti folosi robotul de bucatarie.











      Otetul il pui la fiert impreuna cu zaharul, pana cand "se leaga" si curge "in fir", nu picatura. Dureaza cam 30 de minute.
Adaugi ardeii macinati si lasi la foc mic inca 1 ora.




   Adaugi zaharul gelifiant si mai fierbi 15 minute.




     Pui dulceata in borcane si le lasi la dunst uscat, intre paturi, pentru 24 de ore.

    Etichetezi si asezi borcanele frumos in camara.



    Poti servi dulceata ca atare, cu pizza sau cu branza, ori in ce combinatii mai vrei. Ai liber la imaginatie!

5 comentarii:

  1. de mult vreau sa fac si eu aceasta dulceata, dar nu am avut curaj pana acum..am zis ca iese iute

    RăspundețiȘtergere
  2. Îmi place foarte mult dulceața de ardei iute!fina mea m a învățat este delicioasa 😘😍

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu am facut niciodata dar tare ma tenteaza ☺

    RăspundețiȘtergere