sâmbătă, 16 ianuarie 2016

MUZICA SI INDUSTRIE



  "Muzica" si "industrie" ...

   Muzica =  Arta de a exprima sentimente și idei cu ajutorul sunetelor combinate într-o manieră specifică; stiintă a sunetelor considerate sub raportul melodiei, al ritmului și al armoniei - coform DEX;

  Industrie =  Ramură a producției materiale și a economiei naționale, în cadrul căreia au loc, pe scară largă, activitățile de exploatare a bunurilor naturale și de transformare a acestora, precum și a altora, în mijloace de producție și în bunuri de consum - conform DEX;

    Par doua notiuni ce nu prea au ce cauta in aceeasi expresie...

    Si totusi, in ultimele decenii s-a dezvoltat ceea ce numim "industria muzicala". 

.........................................................................................................

    Am lasat aceasta pauza deoarece , cautand in DEX, nu am gasit nici o explicatie pentru aceasta expresie! 

   Mai, sa fie! 

   Si atunci, am intrat pe internet sa vad despre ce este vorba . Dar, surpriza! Nici aici nu am gasit o definitie clara . Am putut doar sa imi formez o idee , mai mult sau mai putin corecta, despre fenomen: "industria muzicala" este tot ceea ce tine de muzica, fara a avea o legatura stricta cu ea. Adica un artist vine cu un cantec , iar ceilalti  il transforma in ceva bun de vandut. 

    Cat este de bun ? Ei bine, asta este o alta poveste si aici intervine subiectivismul, gusturile fiecaruia si cultura lui muzicala. 

    Scriu aceste randuri gandindu-ma strict la ceea ce vreau eu de la cantecul pe care il ascult sau videoclipul pe care il urmaresc atasat acelui cantec. Si, de multe ori, sunt dezamagita. Si de mesajul cantecului, si de imagine ...poate, mai putin de muzica in sine ( aici chiar nu sunt in masura sa imi dau cu parerea, dar daca insiruirea de sunete "imi gadila" placut urechea e deajuns pentru mine).

   Daca am o parere proasta despre muzica de azi? Nu . Sunt si cantece pe care le ascult cu placere, exista videoclipuri pe care le urmaresc cu drag, dar se promoveaza mult prea mult "imaginea comerciala", intelegand de aici ca prefer sa aud o voce si nu sa asociez acea voce cu bikineii rosii sau pectoralii tatuati. Regret, dar din punctul meu de vedere, nu asa vreau sa imi amintesc de un artist! Dar vreau sa ii recunosc cantcele de la primele note, nu sa le uit imediat ce am inchis radioul sau am schimbat canalul .

  Repet, este o parere strict personala, mai mult sau mai putin obiectiva, a unui om neimplicat in fenomen.

   Cunoscatorii insa, stiu ca industria muzicală s-a schimbat enorm în ultimii ani, atât în România, cât și la nivel internațional. Vedem colaborări noi între artiști, tehnologii noi care ajută crearea muzicii și moduri noi de a asculta piesele preferate sau de a cumpăra muzică. Internetul a avut o influență foarte mare asupra industriei muzicale, iar pentru că lucrurile s-au schimbat atât de rapid și artiștii au trebuit să-și schimbe rapid felul în care comunică.

 Pentru a învăța cât mai multe despre industria muzicală și mai ales pentru cum inflențează online-ul această industrie, se organizează în perioada 16 – 17 februarie 2016 (la Hanul Gabroveni din București) prima conferință internațională dedicată exclusiv industriei muzicale din România, sub numele de Mastering The Music Business.

   Se va pune accentul pe trendurile pe care le genereaza internetul, acest model nou, versatil, in continua evolutie si transformare. Oportunitatile oferite par nesfarsite , motiv pentru care a devenit obiect de studiu la facultatile de music business si subiectde carti din seria “do-it-yourself” pentru muzicieni si profesionisti ai industriei in formare .

  Ce se va discuta acolo?
 
  • despre faptul ca internetul  ofera oportunitati incredibile de marketing si promovare pentru muzica si muzicieni; este insa extrem de important sa stii cum sa le folosesti cu eficienta maxima, iar subiecte din aceasta zona vor fi atinse de Cristina Bazavan si Cristian China Birta;
  • despre promovarea si branding-ul facute corect (si) prin intermediul internetului, care atrag catre artisti surse noi de venit; un studiu de caz pe aceasta tema va fi prezentat de catre Bogdan Naumovici;
  • despre streaming-ul pe baza de abonament, care pare sa reprezinte viitorul muzicii; de partea aceasta se vor ocupa invitatii internationali Frank Hessing,Götz Schneider-Rothaar si Thorsten Freese;
  • despre streaming-ul muzical romanesc va vorbi Sergiu Biris, creatorul Trilulilu si Zonga, pentru a afla cat mai multe informatii despre cum functioneaza streamingul in Romania;
  • despre radioul FM versus internet, prin vocea lui Denis Florent;
  • despre veniturile artistilor, surse , beneficii si inconveniente vor vorbi Vlad Irimia–Tataee ( BUG Mafia) si Maria Voican (avocat);
  • despre crowdfunding ,  o tehnică de finanțare a proiectelor folosind resurse online (forumuri, platforme de socializare etc.) desprinsă din crowdsourcing;la baza ei stă ideea a apela la o comunitate ca un potențial finanțator pentru a dezvolta un produs (wikipedia); vom afla exact despre ce este vorba de la de la creatoarea unei platforme de crowdfunding–Irina Caraivan;
  • despre  DJ-de la “omul care pune muzica” la producator muzical;o descriere amanuntita venita de la unul dintre oamenii cei mai implicati in aceasta zona, Robert Graur.

   Si lista nu este finala.

   Acum, daca m-am documentat putin sa nu credeti ca sunt cu mult mai desteapta( poate cu 5 minute ), dar se pare ca aceasta "industrie muzicala" chiar exista si face  lucrurile sa mearga. Ca  ajung la noi, consumatorii , in forma in care ajung  nu arata decat faptul ca mai e mult pana departe.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu