marți, 13 octombrie 2015

NU IUBESC "FLORILE" DE MUCEGAI!



    Intrebare: "Ce fac oamenii atunci cand aduna niste bani?"
    Raspuns: "Isi renoveaza casa!"

   Asa si noi. Suntem fericitii posesori ai unui apartament "made in 1982", beton curat si...garantat. Reusiseram cu cativa ani in urma sa facem o mica renovare, dar acum am considerat ca a sosit momentul sa il cosmetizam, mai ales ca micuta noastra este o mica pictorita ...pe pereti.
  Pana aici, nimic nou. Surprizele insa au aparut in momentul in care am inceput sa mutam mobila...In spatele corpului principal din dormitor , de-a lungul lui si pana la o inaltime de cca 1,5 m , peretele era invadat de mucegai!!! Am incremenit: De ce?! De unde?! Faceam aceasta manevra in fiecare toamna si primavara...Ce se intamplase, totusi?
   Mesterul a mangaiat peretii...


( Fotografia este realizata in alta parte, dar am vrut sa va arat  cum arata un perete invadat de mucegai , pentru a putea aprecia calitatea produselor de zidarie care nu permit formarea acestuia.)

  - Sunt umezi, a spus. Este condens. Ce e dincolo de perete?
  Dincolo de perete este un alt apartament. Mai precis, baia apartamentului vecin. Si totusi, explicatia nu era suficienta.
  - Trebuie sa merg sa vad ce se intampla, a continuat nenea Vasile. Ceva nu este in regula.
  Ne-am prezentat la usa apartamentului vecin si am rugat-o pe doamna sa ne permita sa vedem despre ce este vorba. Cand am pasit inauntru ne-a izbit un frig ca de ghetar. Era luna aprilie si, desi afara era destul de placut, in acea casa parca era iarna.
   - Vi s-a stricat incalzirea?  am intrebat.
   - Nu vecina, a venit raspunsul. M-am debransat de la incalzire. Sunt pensionara si nu pot sa platesc cheltuielile...Ma incalzesc de la aragaz si cu un calorifer electric, iar in baie am montat un boiler la curent, din acela mic...
    Am inteles atunci ce se intamplase: in baia vecinei era foarte frig, iar in dormitorul nostru - cald. Din cauza diferentei de temperatura si a faptului ca aerul nu prea circula prin spatele dulapului se formase condens. Un mediu perfect pentru dezvoltarea mucegaiului.
   - E de lucru aici, ne-a spus mesterul nostru. Trebuie sa curat peretele pana la beton, sa il tratez si sa il izolez. Altfel, la iarna se va intampla la fel.
    - O facem, am zis noi. Avem copil mic si nu vrem sa riscam sa dezvolte vre-o alergie sau cine stie ce boala. Cumparati dumneavoastra materialele?  Stiti ca nu eram pregatiti pentru asta...
    - Sigur ca da. Daca vreti, poate sa vina domnul cu mine sa alegem, dar eu lucrez cu Macon si nu am avut niciodata probleme.  Macon a lansat CASA Plus, un pachet care cuprinde sistemul de zidărie Macon (blocuri din BCA pentru ziduri exterioare și interioare, elemente pentru placări si cofraje, buiandrugi și mortar adeziv pentru BCA), servicii și, mai ales, beneficii. Mai pe scurt, un sistem complet pentru realizarea zidăriei, alcătuit din materiale călduroase, cu 7 beneficii principale ale utilizării:
  • protecție împotriva frigului din timpul iernii,
  • protecție împotriva căldurii din timpul verii,
  • protecție împotriva zgomotelor nedorite,
  • protecție la incendii,
  • protecție în cazul cutremurelor,
  • protecția mediului,
  • protecție față de creșterile de preț la utilități
Sunt sigur ca de acum in colo nu veti mai avea probleme cu mucegaiul. Si, in plus, veti face si economie la gaz. Fiindca  nu va mai trebui sa incalziti si peretii vecinei.

1920x585

   Pot sa va spun ca vecina mea tot asa se incalzeste,  desi au trecut 2 ierni de atunci... Dar eu nu mai am probleme cu mucegaiul: nenea Vasile a avut dreptate- peretele respira aer curat,  si noi la fel.







( Asa arata un perete reconditionat si readus la viata cu materiale de calitate!)

   Acum, stiind ca si la momentul construirii blocului nostru existau materiale de calitate, stau si ma intreb cum ar fi fost daca...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu