Va intrebati probabil ce legatura exista intre Uniunea Europeana, energie si clima.
Ati auzit cu siguranta, vorbindu-se despre tipuri de energie sigura, la preturi accesibile si constante care sa protejeze mediul. Este unul din subiectele de mare actualitate in conditiile globalizarii si a poluarii , mai ales ca aceasta nu are frontiere. Nu putem spune ca suntem departe de tara X si pe noi nu ne va afecta norul toxic ori apa infestata. Dimpotriva , as spune: de multe ori efectele sunt mai grave la distanta decat la punctul de origine.
La asta s-a gandit si Uniunea Europeana cand a creat "Energy Union and Climate", care sa se asigure ca Europa are parte de o energie sigura, la preturi accesibile si prietenoasa cu clima.
Schimbarile climatice sunt o realitate : temperaturile cresc, ghetarii se topesc, tiparul precipitatiilor se schimba. In acest context creste nivelul apei marilor , cu crearea de conditii meteorologice extreme ce duc la inundatii sau seceta cu frecventa si intensitate sporite. Este vorba despre "efectul de sera" cauzat de emisiile de gaze.
O componenta principala a reducerii acestor efecte nocive pentru mediu este tranzitia catre "energia curata" . Aceasta presupune redirectionarea investitiilor dinspre combustibilii fosili, poluanti, catre surse de energie nepoluante . Aceasta tranzitie necesita insa o implicare nu numai din partea organismelor internationale, ci si din partea tarilor, oraselor , sectorului economic si societatii civile. Se va permite astfel un flux liber de energie transfrontalier si o aprovizionare sigura pentru fiecare cetatean. Noile tehnologii si infrastructuri vor crea locuri de munca si competente , dar si dezvoltarea unei economii ecologice ce va avea ca si rezultat diminuarea incalzirii globale.
Primul pas a fost deja facut , Europa avand un cadru politic si economic pentru energie si clima care prevede ca pana in anul 2030 consumul de energie sa se reduca cu cel putin 27% , iar emisia de gaze cu efect de sera cu 40%.
In acest context vicepresedintele "Energy Union and Climate", Maros Sefcovici, viziteaza tarile UE pentru a prezenta oportunitatile pe care acest organism le ofera.
Romania a fost vizitata pe 15 octombrie...Stiati acest lucru? Cred ca foarte putini dintre voi. Si consider ca este o tema pe care ar trebui discutat mai mult in anul care vine. Este intr-adevar, un subiect destul de tehnic si greu de inteles de catre omul de rand, dar ma gandesc ca niste panouri stradale ori clipuri care sa se difuzeze in cadrul emisiunilor TV ar avea un impact destul de puternic. Sunt gesturi mici pe care daca le faci in mod repetat vor deveni obisnuinta: sa scoti incarcatorul din priza atunci cand bateria este plina, sa opresti televizorul in momentul in care iesi din camera sau sa stingi becul de pe hol daca tu stai in bucatarie...
Cat despre energiile alternative, nepoluante , este un aspect la care mai trebuie lucrat mai ales la nivel national. Si chiar daca investitiile par mari la inceput, economiile realizate in timp vor fi semnificative. In plus vom trai pe o planeta mai curata si, de ce nu, mai fericita.
Este o provocare pe care Comisia Europeana a lansat-o si in mediul on-line prin noua ediție a concursului Reporter și Blogger European, aflată în plină derulare . Jurnaliștii și bloggerii sunt invitați să trimită, până pe 31 octombrie 2016, articole și materiale proprii, pe teme europene, publicate în perioada 1 ianuarie – 31 octombrie 2016, pentru a fi evaluate de un juriu. Nu sunt acceptate articole de știri, ci numai comentarii, analize, reportaje, interviuri, editoriale, articole de opinie și imagini ilustrative (infografice originale sau fotografii care au fost publicate însoțite de comentarii relevante). Fiecare concurent trebuie să trimită minimum trei materiale pentru a intra în competiție la una dintre cele 7 categorii ale concursului.( extras din regulament)
Categoriile sunt următoarele:
- Presă audio (comentariu/analiză) – minimum 3 materiale înscrise în concurs
- Presă video (comentariu/analiză) – minimum 3 materiale înscrise în concurs
- Presă scrisă și online (comentariu/analiză) – minimum 3 materiale înscrise în concurs
- Opinie / editorial (orice mediu: audio, video sau presa online) – minimum 3 materiale înscrise în concurs
- Reportaj, anchetă, interviu (orice mediu: presă sau blog) – minimum 3 materiale înscrise în concurs
- Blog (text comentariu/analiză/opinie publicat pe blogul personal sau pe o platformă comună) – minimum 3 postări înscrise în concurs
- Galerie (imagine ilustrativă – fotografie, infografic original – însoțită de un comentariu relevant pentru tematica de concurs, din orice mediu – presă sau blog) – minimum 3 materiale înscrise în concurs
- Social media admin. Orice participant care se înscrie cu materiale într-una dintre categoriile 1 – 7 poate participa și câștiga la categoria social media admin, cumulând astfel două premii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu