duminică, 27 septembrie 2015

OBLIGATIILE CETATENILOR UNIUNII EUROPENE



  Romania a devenit stat membru al Uniunii Europene la 1 ianuarie 2007, dupa ce Tratatul de aderare ( semnat in 2005) a fost ratificat de catre toate statele membre. Ne-am bucurat atunci , de la oamenii de rand la politicieni, intelegand ca din acel moment vom avea mai multe drepturi . Ca "cetatean european" avem dreptul la liberă circulaţie, de stabilire şi muncă pe teritoriul Uniunii Europene sau recunoaşterea studiilor şi diplomelor în UE. Frumos si bine-venit, dar... tot ca si cetateni europeni avem si multe OBLIGATII:

  • cetatenii trebuie sa participe la viata comunitatii;
  • trebuie sa respecte legile tarii in care traisesc, dar si ale tarilor membre ale Uniunii Europene, respectiv ale Uniunii insasi;
  • respectarea drepturilor celorlati.

 Cam asta am dedus eu citind despre aderarea Romaniei la Uniunea Europeana. Dar, cu siguranta, mai sunt multe alte obligatii  despre care eu nu stiu. Si nici nu am gasit nicaieri. Asa incat, consider ca acesta ar fi un subiect demn de dezbatut mai temeinic in 2015. Din pacate nu am destule date ca să-mi formez o opinie în cunoștință de cauză... Practic, din orice DREPT deriva si o OBLIGATIE.

 

  Pentru ca noi, cetatenii obisnuiti, sa fim mai bine informati Reprezentanța Comisiei Europene îi încurajează pe bloggeri și jurnaliști să acorde spații mai largi analizei tematicii europene, pentru a oferi publicului, pe lângă știrea de la Bruxelles, și contextul acesteia și relevanța pentru România. De aceea, a lansat concursul REPORTER ȘI BLOGGER EUROPEAN, în care este premiat conținutul original, exprimat prin articole de opinie, analize, comentarii, reportaje, interviuri, sau imagini însoțite de explicații sugestive. De fapt, oricine se poate inscrie in aceasta competitie. Este un concurs cu tradiție îndelungată, a cărui primă ediție a avut loc în 2002, însă ediția 2015 are o noutate absolută: concurenții își pot încerca puterile de “social media admin”, și astfel vor avea o zi pe mână conturile de facebook și twitter ale Reprezentanței.

 
 Voi ce OBLIGATII stiti ca avem ca si membri ai Uniunii Europene?

4 comentarii:

  1. Eu incerc sa imi respect legile tarii mele si ma simt european de cand mama m-a facut.Nu acum ca am aderat la Uniune.Asa am invatat la scoala la ora de geografie ca tara mea face parte din Europa si cine isi respecta tara respecta si Europa,cine nu,nu :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Brandusa. Nu este vorba de a fi fizic sau mental in Europa, ci de respectarea unor LEGI, pe care- ca sa fim cinstiti- multi concetateni de-ai nostri nu le cunosc sau pur si simplu le ignora; atat la noi in tara, cat si in Uniune.

    RăspundețiȘtergere
  3. Răspunsuri
    1. Cu drag, Teodora. Sunt informatii putine, deoarece nu este un subiect foarte dezbatut. Dar consider ca sunt lucruri despre care ar trebui sa ne documentam inainte de a ne bucura de DREPTURI.

      Ștergere