miercuri, 19 noiembrie 2014

GOGOSARI CU CONOPIDA SI STRUGURI

Am crescut intr-un sat din inima Olteniei. Bunica m-a invatat sa iubesc pamantul si roadele lui. Asa incat, de mica trebaluiam prin gradina si o ajutam in bucatarie. Cel mai mult imi placea ca imi dadea de lucru si ma lauda. Momentele mele preferate erau legate de pregatirea muraturilor. Mergeam in gradina si culegeam de toate, le spalam la fantana apoi ne asterneam la lucru.
Preferatii mei erau "gogosarii cu struguri".
Reteta bunicii era destul de simpla:
- dupa ce spalam bine gogosarii, le taiam capacul si le scoteam cotoarele;
- desprindeam boabele de ciorchina, stiti, strugurii aceia cu boaba mare, dulci si aromati!
- spalam bine borcanele, apoi incepeam:
felii de hrean , gogosari umpluti cu struguri, asezati frumos, ca intr-o imbratisare ,pana cand umpleam borcanele;
- turnam apa in ele, pana se umpleau, apoi le goleam si adaugam  cate 5 linguri de zahar si o jumatate de lingura de sare pentru fiecare cana de apa; puneam apoi la foc sa clocoteasca; luam de pe foc si adaugam otet, cam un sfert de cana la fiecare cana de apa; turnam apoi solutia in borcane si legam cu celofan.
Erau dulci si crocanti, exact asa cum imi placeau mie.
Mama in schimb, punea gogosari cu conopida. Erau buni, dar mie imi lipsea gustul acela dulce-acrisor al boabelor de struguri! Asa ca, am creat o noua reteta!


GOGOSARI CU CONOPIDA SI STRUGURI

 Va scriu reteta asa, cu cantitati, ca pentru cartea de bucate desi, recunosc, uneori mai mai abat de la ea.

Ingrediente:

  • - 4 kg gogosari rosii
  • - 1 conopida de cca 500 g
  • - 500 g struguri
  • - 2 fire de hrean
  • - foi de dafin(15 foi)
  • - piper boabe (un plic de 20 g)
  • - sare(10 linguri)
  • -zahar (20 de linguri)
  • - otet (500 ml)
Mod de preparare:

- gogosarii se spala si se curata de cotor;
- conopida se desface buchetele si se spala;
- strugurii se desprind de pe ciorchine;
- se umplu gogosarii cu conopida sau struguri si se aseaza in borcane alternativ;
- printre gogosari se aseaza feliute de hrean;
- se umplu borcanele cu apa apoi se golesc si se adauga sarea, zaharul,piperul,foile de dafin si otetul si se da in clocot;
- se toarna apa peste gogosari si se lasa pana a doua zi cand se completeaza cu apa ramasa si se pune capacul sau se leaga cu celofan.
- se presara peste toate multe amintiri frumoase si dor de copilarie; iar pentru a fi mai mut decat deliciosi, nu uita sa adaugi multa dragoste!
 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu