joi, 1 septembrie 2016

DE VIZITAT, IN ROMANIA



   A fost concediul.

    De data aceasta, unul in "slow-motion", nu "pe repede inainte". 

    Nu ne-am urcat in masina... condus pana la destinatie... vacanta...urcat in masina si condus din nou, pana acasa...

    Anul acesta a fost altfel.

    Si am descoperit locuri noi.


    Ce va sfatuiesc eu? Sa lasati graba de-oparte, sa parasiti autostrada si sa va lasati dusi de...drum.


   Asa am ajuns noi la... Adamclisi.




     Am intrat in tara pe la Negru Voda si ne-am lasat ghidati de GPS ...Am gasit locuri frumoase, aride, case din chirpici cu localnici care vorbeau la mobil...Un amalgam de vremuri si trairi...Dar pana la urma am ajuns la destinatie.





    Mai intai am gasit ruinele cetatii Tropeum Traiani construita pentru veteranii razboiului purtat de Traian cu dacii regelui Decebal si a devenit in timp cea mai mare asezare civila romana din Dobrogea. 


    Monumentul Triumfal este construit la cativa kilometri distanta, este impunator si un adevarat izvor de istorie veche a poporului roman. A fost construit in anii 106-109 in cinstea razboiului castigat , dar si ca si mormant pentru un ofiter roman si soldatii cazuti in timpul luptei. 


   O lectie de istorie primita "pe viu" de micuta noastra.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu