joi, 29 ianuarie 2015

GOGOSI CU CIOCOLATA SI SOS DE ZMEURA CU PIPER (ROSU)

Am facut gogosi...nimic deosebit...dar am vrut sa le dau o haina noua. Am cautat, m-am informat si m-am hotarat:

GOGOSI CU CIOCOLATA SI SOS DE ZMEURA CU PIPER (ROSU)







INGREDIENTE:
 

1. gogosi:
  • 500g faina
  • 100 gr zahar pudra
  • 1/2 lingurita de sare
  • 2 oua
  • 40 gr drojdie
  • 1 plic de zahar vanilat
  • 200 ml lapte
2. sos de zmeura
  •     100 g zmeura
  •  2 linguri de zahar
  • 1 lingurita boabe de piper (rosu)
MOD DE PREPARARE:

1. gogosi:
 
Mai intai se face maiaua:intr-un bol se pune drojdia cu putin lapte cald si putin zahar,se tine la cald acoperit pana fermenteaza.
intr-un castron mare se pune faina apoi se face o adancitura in mijloc si se pun pe rand toate ingredientele mentionate mai sus si maiaua.Se framanta bine pana se leaga toate ingredientele apoi se lasa la crescut acoperit cu un prosop curat cca 1 ora.
Se intinde cu sucitorul o foaie mai groasa pe planul de lucru pudrat cu faina, se taie rondele cu un pahar,apoi se mai tin 20-25 min la crescut pe o planseta.
Dupa ce au crescut se prajesc pe ambele parti, intr-o cratita cu mult ulei,apoi se scot pe un servetel absorbant.

2. sos de zmeura:
 
Zmeura, zaharul si boabele de piper se pun la foc mic si se fierb pana cand se leaga, rezultand un sos cu consistenta unei smantani subtire. Sosul astfel obtinut se strecoara printr-o sita deasa.






Servire: Gogosile se umplu cu crema de ciocolata si se stropesc din abundenta cu sosul de zmeura.
 
 

Pofta buna!

2 comentarii: