joi, 28 iulie 2016

DESPRE FEMEI IN FEL SI CHIP... #PEBUNE!




     Ma trezesc si primul lucru pe care il vad este chipul sotului meu care...inca...doarme linistit. Il sarut usor,  ca sa nu il trezesc ( desi banuiesc ca nu mai doarme) , apoi ma ridic usor si ies din camera cu pasi ce parca plutesc... Intru in camera micutei si o privesc. Uneori zambeste in somn,  de parca ar sti ca sunt acolo si nu imi pot stapani o lacrima. O sterg pe furis , o invelesc si o sarut pe frunte,  mai usor decat aripile unui fluture... In drum spre baie trec prin fata oglinzii si-i zambesc complice imaginii ciufulite  - sunt fericita! Sunt FERICITA  #pebune pentru ca "fericirea o face pe femeie frumoasa si dragostea o face fericita"  ( Ch. Baudelaire) .

  In timp ce scriu pe blog si imi savurez linistita cana de capucino ( inca reusesc sa supravietuiesc fara cafea!) simt miscare in spatele meu: mama - soacra s-a trezit si se indreapta spre bucatarie pentru a-si lua portia de ceai. O privesc, asa adusa de spate cum este,  vaduva de aproape 20 de ani si o admir pentru verticalitatea ei. Este o luptatoare! O LUPTATOARE #pe bune , fiindca " nu trebuie sa te comporti ca un barbat pentru a fi puternica " ( M.E. Winstead) .

  Merg spre serviciu si, in autobuz o doamna vorbeste soptit la telefon. Apoi,  incet-incet ridica tonul. Ne dam seama ca la celalalt capat al firului invizibil este cineva din familie si ii relata despre tatal bolnav. Nimic si nimeni nu mai conta in acel moment, in afara de suferinta lui si dorinta ei de a-l ajuta. Am inteles atunci ca am in fata o FIICA #pebune,  deoarece " femeia va ramane intotdeauna un sprijin la nevoie si un bun sfatuitor la necaz " ( R. Tragore) .

   Ajunsa la serviciu constat ca am intrat intr-un furnicar: toata lumea se misca in toate directiile, o miscare browniana de neinteles la acea ora matinala! Privind insa mai atent, mi-am dat seama ca cineva dirija cu maiestrie intreaga desfasurare de forte - sefa trasa sarcinile, iar ceilalti stiau exact ce au de facut. Avem o SEFA #pebune ,  caci "la inceputul tuturor lucrurilor marete se afla o femeie " ( A. De Lamartine) .

   In pauza simt nevoia sa o sun pe mama. Imi raspunde greu, abia dupa al 5-lea apel, cand deja incepusem sa am emotii. Dar draga de ea trebaluise prin gradina si, bineinteles, isi lasase telefonul in casa. Inainte de a apuca eu sa spun ceva m-am trezit cu o avalansa de intrebari...Stau si ma gandesc  cat de greu e pentru o mama sa simta atat de multe lucruri de-odata:trebuie sa fie ferma- dar intelegatoare, sa dea pedepse- dar sa fie drepte, sa isi lase copilul sa-si faca drumul lui - dar totusi sa incerce sa ii dea o directie buna. O admir pe mama pentru ca le poate face pe toate si sa para ca de fapt nu a fost greu desi a  crescut 3 copii… imi place ca mereu stie sa intoarca orice problema pe o mie de fete si pana la urma sa gaseasca solutia cea mai buna. O iubesc pe mama pentru ca imi este o prietena buna, care ma asculta, care ma incurajeaza. M-a invatat ca in viata trebuie sa imi gasesc singura limitele si ca trebuie sa imi fac propriile greseli...nu a incercat sa isi traisca viata prin copiii ei, ci alaturi de ei. Cand am fost la pamant m-a ridicat prin umorul ei...cand mi-a fost bine, a sarbatorit alaturi de mine. Orice mic succes l-a amplificat la rang de realizare si orice problema majora a  redus-o. Si toate astea pentru ca este o mama fenomenala, pentru ca este o persoana buna, pentru ca este MAMA MEA! Este greu sa fii o MAMA #pebune , dar mama a reusit ! Mi-am dat seama cat adevar exista in vechiul proverb evreiesc care spune ca " Dumnezeu nu a putut fi pretutindeni asa ca a creat mamele "...

   A doua parte a zilei de munca a trecut usor si chiar cand ma gandeam ce drumuri mai am de facut pana acasa ( o factura de platit, mici cumparaturi si o scurta vizita la prietena mea)  se deschide usa cabinetului si intra val-vartej o fosta colega de facultate.  "Amalia, salveaza-ma! Imi fac lucrarea de doctorat si am nevoie de cazuistica! Asa-i ca ma ajuti!? Te roooog! ... " Este insuportabila cand face asta, dar mi-e draga: nu s-a casatorit, nu are copii, dar este dedicata trup si suflet meseriei; in plus este si foarte desteapta, este o femeie INTELIGENTA #pebune ,  cel mai bun exemplu ca "niciodata calitatea nu este un accident, ci rezultatul unui efort de inteligenta "( J. Puskin) .

   Dupa ce am rezolvat problemele stringente la ordinea zilei m-am oprit la prietena mea,  pe care am gasit-o intinzand hainele la uscat,  cu micutul agatat,  la propriu, de picioarele ei! La cei 2 anisori ai lui mezinul nu o scapa o clipa din ochi! Iar ea isi vede de ale ei  de parca ar fi cel mai firesc lucru din lume... Mijlociul i-a ocupat masa din bucatarie cu un LEGO, iar cel mai mare dintre nazdravani s-a inchis in camera si citeste. In casa miroase a proaspat si cuptorul este cald, semn ca a terminat si de gatit! Nu pot decat sa ma intreb cum de reuseste sa le faca pe toate fara pic de efort si,  in plus, sa aiba timp sa se machieze si coafeze in fiecare dimineata? Explicatia nu poate fi decat una singura: am in fata o GOSPODINA #pebune  care "stie sa - si conduca *statul*" ( Lenin) .

   Am plecat de la ea zambind si incarcata cu energie pozitiva. Priveam fiecare femeie pe langa care treceam incercand sa ii gasesc un atu #pebune si mi-am amintit de campania LACTACYD , care vrea sa scoată în evidență faptul că nimeni nu-i perfect și că femeile, cu bune și cu rele, sunt speciale așa cum sunt. Pentru toate grijile și visele lor, pentru momentele de putere și cele de slăbiciune, pentru diminețile în care radiază și pentru cele în care nu vor să iasa din casă, femeile sunt grozave așa, imperfecte. Fiindca este infinit mai greu sa fii o #femeiepebune decat sa fii "femeia ideala", nu-i asa?

   Daca si tu ai intalnit astazi, in drumul tau o astfel de femeie inscri-o in campanie ! Ii poti arata astfel pretuirea ta , dar puteti si castiga o multime de premii...impreuna!





3 comentarii:

  1. Foarte frumos articol, l-am citit cu placere, asta denota ca esti si o #bloggeritapebune. Felicitari.

    RăspundețiȘtergere
  2. nu trebuie sa fim perfecte sa fim femeie pe bune! trebuie doar sa fim noi insine!

    RăspundețiȘtergere