joi, 12 februarie 2015

PREVENTIE - SANATATE - HIPOCRAT



    Sunt fizioterapeut.
    STIU cat este de importanta SANATATEA...
    STIU cat de mult CONTEAZA sa depistezi la timp anumite BOLI...
    STIU importanta PREVENTIEI in ceea ce priveste starea de boala...
    STIU toate astea...

...SI TOTUSI...

     Pentru da DA! , si in viata mea exista un "totusi"! Eram tanara ( nu ca acum as fi altfel...) si nu am inteles semnalele pe care organismul mi le trimitea. Puneam totul pe seama oboselii ( 2 job-uri si facultate) si a stress-ului. Da, si acestea pot fi explicatia unor simptome, dar numai pana la un punct! Daca intuitia iti spune ca ceva nu este in regula, ascult-o! Nici cel mai bun doctor nu iti va cunoaste organismul asa cum o faci tu.

    Intr-o zi mi-am dat seama ca m-am schimbat: dintr-o persoana placuta si calma ma transformasem intr-una foarte irascibila si pusa pe harta. Unde eram EU, iubita-sotia-mama-fiica-nora laudata de toti? Ma pierdusem pe undeva, prin meandrele vietii cotidiene si ale semnalelor: oboseala, crestere in greutate, insomnii,irascibilitate...undeva, ceva nu mai functioana asa cum trebuia. Dar CE?

    M-am prezentat la medicul de familie si mi-a dat un vraf de trimiteri: analize, investigatii, consultatii...timp... nervi...stress...intrebari...cu sau fara raspunsuri... Si am aflat si diagnosticul: o boala autoimuna care se declansase...cine stie CAND? ...si pe care o stapanisem "SANATOASA" ani in sir. Am aflat o multime de raspunsuri la intrebari puse sau ne-puse. Cert este ca o data cu inceperea tratamentului ( care este foarte simplu ) EU m-am intors acasa: am din nou chef de viata, zambesc , ma bucur de fiecare clipa petrecuta alaturi de cei dragi, lucrez...TRAIESC!

    Faptul ca am depistat afectiunea este un lucru bun , dar ar fi fost mai bine sa merg mai repede la doctor . Acum imi repet analizele periodic si IMI FAC TIMP pentru asta, indiferent de circumstante. Mi-am invatat lectia . Si am mai invatat ceva: "nu lasa pe maine ceea ce poti face azi"! Este o vorba pe care o spunem des, dar pe care rar o punem in aplicare atunci cand vine vorba despre sanatatea noastra. Eu o aplic si pentru familia mea. Si chiar daca au protestat la inceput, acum s-au obisnuit cu controalele periodice la care ii supun. Si aici trebuie sa ii multumesc MEDICULUI DE FAMILIE care si-a facut un bun obicei din a-si chema toti pacientii la un control anual, de rutina.

    Ma gandesc ca asa fiecare dintre noi isi va da seama ca dictonul lui Hipocrat nu reprezinta doar cuvinte spuse in vant:



   Nu tine doar de timp , ci si de respectul pe care ti-l acorzi tie ca si persoana. Stii, in corpul acesta pe care il ai trebuie sa traiesti 60-70- 90 de ani ! Depinde numai de tine daca o vei face cu placere sau chinuindu-te . Du-te la doctor, chiar cu riscul de a constata ca esti sanatos...este cel mai frumos risc asumat... Iar daca ai norocul sa locuiesti in Bucuresti sau imprejurimi iti poti face o programare la unul din cabinetele Clinicii Hipocrat.

   Si nu uita: "un organism sanatos este camera de oaspeti a sufletului, un organism bolnav- o inchisoare." ( Francis Bacon)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu