vineri, 18 octombrie 2019

GADGET-URILE INTRE UTILITATE SI MOFT




     Când am auzit pentru prima dată cuvântul "gadget" a fost acum câțiva  ani și  se referea la noile telefoane mobile, smartphone -urile de azi. Prima reacție  a fost: "înca un englezism sosit în  DEX". Oare nu l-ar fi putut numi altfel? Poate că da... Dar ar fi trebuit să sune cam asa: "obiect mic, ingenios construit" 😎. Sau nu. Pentru că există și  obiecte mai mari . Făcând o mică  paranteză , știați că oamenii de știință  care au creat bomba atomică în cadrul Proiectului Manhattan au poreclit-o "gadget"? Cinism sau nu ,  este exact efectul pe care îl are orice nouă apariție  pe această piață . Mai ingenios decât  orice obiect tehnologic existent la un moment dat, gadget-ul aruncă în aer imaginația  și bulversează viața consumatorilor. De la "trebuie să îl  am !" până  la " ce nebunie inutilă o mai fi și asta?" , oamenii trec prin diferite stări. 

  Acum, gata cu punerea in temă, și să trecem la lucruri mai concrete: cum mă afectează pe mine aceste aparate?

   Și  am să vă povestesc o întâmplare amuzantă de acum vre-o 10 ani. Puștoaica din dotare ( fiindcă ea este eroina principală a acestui articol) înca nu mergea la grădiniță , iar principala ei preocupare era să stea în preajma mea. Când  găteam se juca sub masă , când aspiram ea ștergea oglinzile, când citeam îmi ținea isonul vorbind în limba ei...Ce vremuri!... Într-o zi, pe când  făceam  curățenie "ca fetele", am lăsat-o  să șteargă oglinzile. Numai că ei i s-a părut  mai interesant să treacă la ecranul monitorului. Ce a rezultat? Matrix involution! Pătrățele-buline-liniuțe colorate  dansau în ritm de samba prin fața  ochilor mei deznădăjduiți. Problema s-a rezolvat relativ simplu, lăsând  PC-ul să meargă non-stop vre-o 24 de ore, timp în care mare parte a soluției de geamuri s-a evaporat. 🤪

  A fost momentul în  care am decis că am nevoie de un laptop. Și cum cam tot pe atunci am început să scriu , mi s-a parut o idee salvatoare: cu siguranță  micuța  nu îl va șterge vre-odata ...fiindcă va sta în siguranță  undeva, unde manuțele ei ghidușe să nu ajungă. Știți voi vorba aceea cu "paza bună"... Și pentru că i-am promis că descktopul îi aparține , l-am resuscitat astfel încât  să îl poată folosi : tastatură, mouse, mousepad, periferice PC, noi și pe gustul ei . 

  Elevă fiind , acum are de realizat multe proiecte . Dar credeți că îl folosește? Nici vorbă! Primul motiv invocat a fost că e lent. Am adăugat rami! Apoi că nu stă comodă pe scaun și ar avea nevoie de unul special conceput în acest scop, mai ales că uneori, se mai și joacă. Are ea un joc on-line multiplayer , pe care îl joacă în rețea cu cațiva prieteni . Stă cu telefonul lângă ea, cuplat pe whats-up , cu căștile  pe cap ... Aaaa...încă o problemă : căștile  sunt greu de conectat la PC ! Ați ghicit ce face? Se instalează în vârful patului cu laptopul meu în brațe ! Când o cert spunându-i că nu este o poziție corectă pentru spate și  pentru ochi , ridică din umeri . Semn că "ti-am spus că am nevoie de un scaun de gaming!". Vă întrebați de unde i-a  ideea asta cu scaunul? Tot de pe internet! A descoperit 2 youtuberi ( nah, am spus-o!) ,oameni serioși de altfel, care postează tot felul de lucruri drăguțe ( DIY ) , dar și povestesc despre gadget-urile  pe care și le achiziționează. De aici ideea de " scaun de gaming " ori" accesorii laptop ". 

  Pentru că refuz ca utilizarea laptopului să îi afecteze sănătatea, mi- am promis că Moș Crăciun, anul acesta, va fi unul modern. Pe principiul " tehnologia la tine acasă " va avea grijă ca prințesa să beneficieze de cele mai bune condiții atunci când lucrează la proiecte sau se joacă. 

  Scaunul ales este confecționat din materiale de calitate, piele și pânză, are suport lombar, este reglabil pe înălțime, având astfel toate atuurile pentru a fi apreciat de domnișoara mea. În plus ,poate fi folosit și pe post de scaun de birou . Designul este unul futurist, iar culorile în trend...Care ziceam că este definiția gadget-ului?



  Am decis să pun în sacul Moșului și un stand Spacer, un suport care să lase laptopul să respire în voie pe durata utilizării. Pentru că deocamdată îl folosim în tandem. Nu cred că Moșul va fi atât de generos încât să așeze un laptop nou pe suport...



  Cât despre obiectele noi și utile pe care le folosesc în exclusivitate, acestea sunt stația de călcat, multicooker-ul, cuptorul electric, aparatul de făcut vafe, robotul de bucătărie ... cam tot ceea ce ține de confortul meu în bucătărie. Aici încă nu am concurență! Dacă sunt utile? Nici măcar nu îmi mai pot imagina viața fără ele!
 A'propos: pe când un fier de călcat care să se miște prin telecomandă? Aviz amatorilor...😁

  O scrisoare deschisă către Moș Crăciun, în competiția SuperBlog 2019

  Sursa foto- Spacer 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu