marți, 8 octombrie 2019

CURSELE LOW-COST: 3 ÎN 1 SAU 3×1?



  Îmi place să călătoresc. Dar sunt genul de om care trebuie să pună toate lucrurile la punct cu mult înainte de momentul plecării. Nu îmi place să las nimic la voia întâmplării: condiții de cazare, servicii oferite, restaurant, obiective turistice, transport. La mine nu încape loc de suspans. Expresia  " lasă că vedem noi" nu există în dicționar ! 

  Veți spune poate, că nu strică un strop de spontaneitate. Probabil. Dar prefer varianta sigură...mai ales de când sunt mamă. 

  Și asta deoarece  primul nostru concediu în 3 a debutat la... UPU! Noroc că eram în țară și nu a fost ceva grav, dar... precedentul există. Motiv de " suflat și în iaurt ". 

  Atunci când planific o evadare prima opțiune de călătorie este autoturismul de familie. Doar că, pe distanțe  lungi, apare un mic inconvenient: durata mare a călătoriei, oboseala, cheltuielile suplimentare cu cazarea. Este adevărat că poți oricând să te oprești și să vizitezi diferite obiective turistice sau pur și simplu să admiri peisajul, însă atunci îți fixezi din timp un itinerar și știi că mergi "la pas".

  Varianta optimă din punct de vedere al eficienței costurilor și timpului este călătoria cu avionul. Și vă spune asta un om care nu se simte chiar în largul lui la 10.000 de metri altitudine, fără a putea controla ceva! Dar am reușit să îmi înving teama de zbor citind câteva statistici și văzând cât sunt de calmi piloții  și însoțitoarele de bord .

 Așadar...despre călătoriile mele cu avionul am să vă povestesc. 




 Am început cu o cursă internă, pe ruta Cluj Napoca- București și retur. La vremea respectivă existau mai multe companii aeriene pe piață, așa încât am studiat toate ofertele: preț, oră  de decolare, politica de bagaje de mână . 
 În final am optat pentru WizzAir, deoarece politica de bagaje de mână WizzAir mi s-a părut cea mai convenabilă - nu aveam nevoie de achizitionarea unui pass - priority pentru rucsacii din dotare: 40*30*20 cm. Am înghesuit în fiecare strictul necesar pentru două nopți și-o zi întreagă...noroc că mergeam la rude, astfel încât am putut renunța la articolele gen șampon, gel de duș și altele asemenea. Cu ceva emoții la controlul bagajelor, am răsuflat ușurată când m-am văzut " dincolo " ,alături de restul familiei. Relaxată și nu prea, cele 40 de minute ale zborului au trecut foarte repede. Aterizarea m-a readus cu picioarele pe pământ, amintindu-mi că...normal.. jucăria de somnic a micuței a ratat zborul! Adevărul este că nici nu prea mai avea loc în bagaj. Mă întreb dacă nu ar fi putut să o țină în mânuțe ...




  Dar a rămas un punct de urmărit pentru " data viitoare ".

 ... Care a venit mai devreme decât am crezut. Vacanța de anul acesta a însemnat un zbor până la Pescara, Italia. Să vă spun că am făcut escală la București, fiindcă nu există cursă directă din Cluj Napoca? Treacă- meargă, dar ce facem cu bagajele? Mai ales că cel de cală se taxează separat pentru fiecare segment de zbor... și companie aeriană! 

 În final, am optat pentru un drum de București cu autoturismul, iar de acolo cu avionul , alături de cei de la Ryanair . Odată hotărârea luată, am început documentarea în ceea ce privește bagajele: unul singur, de cală și maximum 20 de kg sau 3 bagaje de mână priority a câte 10 kg ? Adică 3 în 1 sau 3 × 1? 
  
 După îndelungi calcule matematice și negocieri de genul " asta îți trebuie, asta nu!" ori " dar dacă am nevoie de..." am decis: 3 bagaje de mână suplimentare, pe lângă cele mici .  Perfect! Vă întrebați probabil, dacă a meritat să investim în 3 trolere noi. Eu zic că da, fiindcă am găsit o ofertă interesantă pe Travelkit...Asta după ce am hoinărit o zi întreagă prin magazine cu ruleta în buzunar, degeaba! 

 Aici am descoperit trolere ieftine, dar și trolere pentru copii . Acestea din urmă sunt foarte ingenioase, având un ursuleț de pluș atașat ( scăpăm de grija jucăriei pentru somn) și un compartiment special pentru mici gustări sau cartea de citit în avion. Și încă un amănunt: jucăria are și pașaport! 




  Bagajele de mână comercializate de Travelkit sunt proiectate astfel încât să se încadreze în dimensiunile maxime admise de toate companiile aeriene low-cost care operează în/ din România, respectiv 55×40×20cm. Știați că sunt luate în calcul inclusiv roțile și mânerul, nu doar spațiul efectiv destinat obiectelor? 

  Astfel am evitat coada de la ghișeele pentru plasarea bagajului la cală, am avut certitudinea că va ajunge în siguranță la destinație și  am putut să luăm cu noi absolut tot ce am considerat necesar pentru cele 8 zile de concediu. Ba a rămas loc și pentru micile cumpărături! 

  Materialul din care sunt confecționate este de foarte bună calitate, sunt încăpătoare și presimt că vor aduna multe ore de zbor de acum încolo, mai ales că mi-am învins teama! 

  Iar cursele low-cost au fost o experiență foarte plăcută. Dacă prima dată  nu știam la ce să mă aștept, a doua oară am putut fi atentă la micile detalii. Deși se spune că spațiul per pasager este mic , eu zic că este suficient , având în vedere că vorbim despre curse pe distanțe relativ scurte. Faptul că, deși biletele au fost achiziționate simultan, locurile au fost distribuite aleatoriu m-a deranjat puțin, mai ales că unul era pentru copil și mi s-ar fi părut normal ca măcar două să fi fost alăturate, l-am trecut cu vederea- până la urmă totul s-a rezolvat cu îngăduința personalului de bord  și amabilitatea celorlaltor  călători.   Atmosfera   este foarte plăcută, iar aplauzele care sărbătoresc întoarcerea pe pământ îți dau fiori. 

 În concluzie, i like it 👍!




 Păreri sincere despre o experiență reală, special pentru SuperBlog 2019.


 Sursa foto: travelkit.ro și arhiva personală.     



  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu