luni, 17 septembrie 2018

ZACUSCA CU CIUPERCI




  Si pentru ca tot m-am intors din concediu cu forte proaspete si acasa ma astepta o noua bijuterie ,am zis sa ma apuc de treaba!


                  ZACUSCA CU CIUPERCI




Ingrediente:

  • 800 g ceapa alba
  • 1 kg gogosari rosii
  • 500 ml bulion
  • 1 borcan de ciuperci taiate Home Garden
  • 1 lg piper boabe Delik'At
  • 1 lg oregano Delik'At
  • sare pentru muraturi
  • 300 ml ulei de rapita
  • 1 lgt boia de ardei dulce Delik'At
Mai ai nevoie de :
  • 6 borcane curate de 400g
  • o masina de tocat carne Tefal NE 685838

Mod de preparare:

   Ceapa o cureti, o tai in sferturi si o lasi in apa rece.
  Gogosarii ii cureti de cotoare si seimnte si ii tai in 8.
   Asamblezi masina de tocat, pregatind sita cea mai mare.
   Toci ceapa ( intr-un minut!) si apoi gogosarii ( in 2 minute!), fara nici un efort!

 





     Pui ceapa intr-o cratita si o lasi sa se caleasca in suc propriu, la foc mic, cca 15 minute, dupa care adaugi 50 ml de ulei si mai lasi 5 minute. 
     Procedezi la fel si cu gogosarii, cu mentiunea ca pe acestia ii calesti intr-o cratita mai mare.


   Adaugi ceapa peste gogosari si omogenizezi.
   Intre timp scurgi ciupercila si le tai mai marunt.
   Dupa cca 10 minute adaugi ciupercile si resul de ulei, cate putin.
   Lasi la foc mic , sa fiarba incet si amestecand din cand in cand , pentru 1 ora. Eu am asezat o plita sub cratita ca sa nu am emotii ca se leaga de cratita.


    In acest moment adaugi bulionul. Dupa ce fierbe 5 minute mai adaugi sare, dupa gust, si boabele de piper.
  Mai lasi sa fiarba 45 de minute, iar la final adaugi boiaua si oregano, pentru un gust mediteranean. Daca nu vrei, poti sa renunti la el.

   Torni zacusca in borcanele curate si sterilizate si le dai la dunst uscat, intre paturi pana a doua zi.
Etichetezi frumos si asezi borcanele in camara, nu inainte insa, de a gusta ce a iesit...o minunatie!



Tips& Tricks: masina de tocat "mi-a salvat viata", deoarece am reusit sa toc ceapa rapid, fara efort si fara...lacrimi. 

P.S. Despre aceasta minune, in curand un articol complet.


Un comentariu: