vineri, 22 ianuarie 2016

LECTIA DE MISCARE


ZIUA 1:

   - Of, mami!...Iar s-a stricat liftul?...

  - Nu...

 - Si atunci de ce urcam pe scari?

 - Pentru ca tebuie sa facem mai multa miscare: este iarna, mancam mai mult si ne miscam tot mai putin...

 - Dar eu merg la dansuri si la patinoar...

 - Da, dar nu este de ajuns, iubito! Mai stii ce tebuie sa facem pentru a fi frumoase si sanatoase?

- Mda, stiu... Sa mancam multe fructe, sa bem lichide si sa facem miscare...

 - Cat?

- ...30 de minute pe zi...Dar eu merg la scoala, si ies in pauza, si...

- Si nu vrei sa ma ajuti si pe mine ?

- Ba da...Dar sunt obosita...si e mult pana la etajul 10!...

- Uite, fiindca si eu sunt obosita, astazi urcam doar pana la etajul...3? E bine?

-... 2...sa fie numar par...

- Atunci , hai sa urcam pana la 4! Ce zici?

- Dar mami, tu stii ca deja suntem la 3?

- Nu pot sa cred! Deja? A fost greu?

- Deloc! Si maine?

- Maine urcam pana la 6! 

- Bine...Dar sa nu uiti, mami!

- Nu uit, iubito! Doar te am pe tine...


ZIUA 2:

- Mami, iar pe scari?

- Nu asa ne-am inteles?

- Ba da...Pana la 6?

- Pana la 6 !

- Si daca obosesc? 

- Respiri adanc si mergem mai departe...

......................................................................

- ...Am ajuns la 4, mami...Incep sa imi tremure genunchii...

- Si mie, dar, hai, inca putin si ajungem la 5...Incearca sa te gandesti la altceva sau uita-te la flori...

- Tu nu ai obosit?

- Ba da, dar ma uit la tine si imi trece...

- Gata!!!!!!!!!!!!! Suntem la 6! Hai cu liftul!


ZIUA 3:

-  Mami, astazi urcam pana la 8?

- Asa ar trebui.

- Bine, dar imi este cam greu ghiozdanul si sunt obosita. Stii, astazi am avut si ora de educatie fizica.

- Si, ce ati facut?

- Astazi a fost zi de sah , asa ca am facut doar putina incalzire...

- Deci de aceea esti asa de obosita? De la sah?

- Bine, mamiii...Incercam si eu...

- Te cunosc prea bine, printesa...Uite, deja suntem la 5. Inca 3 etaje si gata.

- Si luam liftul pentru 2 etaje?

- Ziceai ca esti obosita. Sau nu?

- Vreau sa vad daca pot urca pana la 10. Ce zici? Incercam?

- Stiu si eu? Sunt cam obosita azi...

- Maaamiiii...

- Incercam si eu...


ZIUA 4:

- Ei, nah! Astazi chiar ca este stricat liftul! Si eu care nu aveam chef sa urc pe scari!

- Nu te lenevi, mami! Acum ai antrenament. Hai!


ZIUA 5 :

- Mami, imi iei tu ghiozdanul, te rog?

- De ce?

- Sa vedem cine ajunge prima la 10!

- Esti o smecherie mica! Te prind eu!...


ZIUA 6:

- Mami, oare cate trepte sunt pana la noi?

- Nu stiu. Hai sa le numaram!

- Hai!

...................................................................................................

- Mami, sunt fix 176!

- Serios?

- Da! Exact numarul apartamentului nostru! Iti dai seama?

- Chiar ca este intersant...


ZIUA 7:

- Mami, uite ce scrie acolo: " o cursa contratimp, de alergare, pe scări; 34 de etaje, 680 de trepte, 119 metri ascensiune" .

- Unde?

- Pe afisul acela!


 Poster SkyRun 2016

- 34 de etje inseamna cam cat am urca noi de 3 ori pana la noi acasa.

- Exact!

- Pai, nu e mult!

- Crezi?

- Noi am urcat in fiecare zi...

- Da, dar ne-am oprit dupa etajul 10...

- Coboram si iar urcam...Nu merge asa?

- Totusi, pare destul de greu sa urci 680 de trepte, nu crezi? In alergare...

- Mda. Dar unde este concursul acesta? Putem sa ne inscriem si noi?

- Am putea. Daca am merge pana la Bucuresti.

- Of, iar la Bucuresti? De ce toate lucrurile bune se intampla acolo?

- Deoarece este capitala tarii nostre. Iar acest concurs, care nu este chiar un concurs, are loc acolo deoarece se desfasoara in cea mai inalta cladire din Romania, Sky Tower.

- Sky Tower?

- Da, pui. Hai ca mergem acasa si ne documentam mai bine. De acord?

- De acord! Cine ajunge prima la 10 primeste 100 de pupici de la tati!

- Hei, nu-i corect! 

- Ne vedem sus, mami!





  Obosite, dar fericite ca am urcat cele 176 de trepte pana acasa in mai putin de 5 minute! Sau, ca sa il citez pe Martin Luther King, "Dacă nu poţi zbura, fugi. Dacă nu poţi fugi, mergi. Dacă nu poţi merge, târăşte-te. Orice ai face, trebuie să mergi înainte."


...........................................................................................

ZIUA 7, mai tarziu:

- Mami, mi-am terminat temele! Nu uita sa te uiti la Sky Tower!

- Nu uit. Vino sa citim!

"Pe 23-24 ianuarie 2016, SkyTower şi Raiffeisen Property International (organizatori şi gazde), Raiffeisen Bank (partener principal) şi smartatletic (partener organizare), alături de prietenii şi susţinătorii mişcării – vor da startul unei noi ediţii deosebite de SkyRun, de data aceasta având 4 asociaţii beneficiare la linia de start: HOSPICE Casa Speranţei, Mia’s Children, Asociaţia Mai Mult Verde şi World Vision Romania.

Iata ce se va întâmpla în cele două zile:

SÂMBĂTĂ, 23 ianuarie

  • o cursa contratimp, de alergare, pe scări; 34 de etaje, 680 de trepte, 119 metri ascensiune;
  • o cursa în care fiecare dintre voi, cei care veţi participa, veţi putea susţine cauza în care credeţi şi pe care doriţi să o sprijiniţi;
  • un bun prilej de a ne întalni, de a ne strânge mâinile, de a vă bucura de priveliştea Bucureştiului văzut din cel mai înalt punct;
  • şi… momentul în care vom da startul „24Challenge”
DUMINICĂ, 24 ianuarie

24 Challenge sau ştafeta de 24 ore va începe pe 23 ianuarie, odată ce se va încheia competiţia de masă, şi va continua până a doua zi, 24 ianuarie:

  • 4 echipe a câte 6 alergători vor alerga timp de 24 de ore pe scări;
  • fiecare echipa va reprezenta câte un ONG din cele 4 participante la eveniment; practic vor face parte şi din echipa Fundraiseri VIP;
  • la final, echipa care va contoriza cele mai multe urcări va fi desemnată câştigătoare.
Fiecare persoană care va participa la SKYRUN va contribui la susţinerea celor patru cauze ale evenimentului: 24% din taxa de participare la individual şi 50% din valoarea taxei de la înscrierea corporate va merge catre cauza pe care a ales să o susţină."

...- Ai inteles?

-  Am inteles ca ar trebui sa alergam pe scari pana la etajul 34. Dar cam atat...

- Este mai mult un concurs caritabil. Adica cei care vor sa participe platesc o taxa, iar banii merg la aceste fundatii . Uite, de exemplu , HOSPICE Casa Speranței are grija de  copiii și adulții care suferă de boli incurabile.

- Si Mia's Children?

-  Este o asociatie care are grija de copiii abandonati de catre parinti sau care nu au parinti...

- Bietii de ei!...Ca si cei carora le ducem noi jucarii si haine la Dumbrava?

- Da, pui mic. Ca si aceia. Iar  Asociaţia MaiMultVerde sustine plantarea de copaci in locul celor taiati, pentru a respira un aer mai curat. 

- Mami, daca s-ar tine la Cluj, nu-i asa ca am merge si noi?

- Poate ca da. Desi inca nu suntem suficient de antrenate. Inca mai gafaim pe la etajul 7 si ne tremura picioarele cand ajungem la 10. Deocamdata trebuie sa ne formam o conditie fizica in asa fel incat sa putem sa patinam mai mult de 15 minute fara sa facem febra musculara. De acord? In plus, vom urmari daca sunt competitii si la Cluj. Am putea sa participam chiar daca nu vom castiga. Important este sa terminam ceea ce ne-am propus si sa ii ajutam si pe ceilalti in timp ce ne ajutam pe noi.

- Mami, gata: de maine alergam in timp ce urcam scarile.

- S-a facut!


7 comentarii:

  1. Sunteti foarte ambitioase. Si se pare ca puterea exemplului este cea mai buna lectie de miscare. Succes la antrenamente!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim. Sincer, uneori sunt atat de obosita ca imi vine sa renunt, dar ma ambitioneaza micuta. Si, oricum, ea castiga mereu.

      Ștergere
  2. Este o provocare sa alergi pe scari. Iar evenimentul este deosebit.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fiecare om are un "SkyTower" al lui.Important este sa nu te opresti din drumul tau . Perseverenta este mereu cheia succesului.

      Ștergere
  3. Foarte frumos articolul si felicitari pentru premiu!

    RăspundețiȘtergere