vineri, 21 august 2015

CE BLOGURI MA INSPIRA




   Am primit o provocare de la Blogal Initiative: sa fac o destainuire si sa spun - public!- ce bloguri urmaresc. Am stat si m-am gandit o vreme, apoi mi-am facut o lista si m-am intrebat CARE a fost momentul in care am intrat in blogosfera...

  Vine o vreme in care te saturi de vechile retete.  Si nici imaginatia nu te mai ajuta. Iar mofturile celor mici te scot din minti - incet, dar sigur.

  Asa am patit si eu acum vre-o 4 ani. Deschideam frigiderul si il inchideam la loc de "n " ori inainte de a raspunde la marea intrebare:  "eu ce mai gatesc? "...
   Pana-ntr-o zi in care mi-am luat inima-n maini si am apasat pe tastatura ENTER. Prima postare ce mi-a iesit in cale avea o fotografie superba si un titlu pe masura- "Placinta de ou ", de Adrian Hadean. Am intrat pe link si am deschis poarta spre blogosfera culinara. Iar autorul retetei mi s-a lipit de suflet: un om cu simtul umorului,care nu face parada din faptul ca el este "cheful " in casa, charismaric si culmea, clujean de-al meu. Am luat aminte si am trecut la fapte, iar familia mea a fost impresionata de cina pregatita. De atunci chef Adi Hadean este o sursa continua de inspiratie.  Am vrut chiar sa ma inscriu la unul dintre cursurile de gatit pe care le-a organizat,insa nu am reusit...pana acum... Dar l-am intalnit intr-un mall clujean, la o actiune umanitara sustinuta de dumnealui.

  Atunci mi-a incoltit ideea de a-mi construi si eu un blog in care sa adun retete, ganduri, fotografii, cuvinte...incalcite...Eram la inceputuri cand o prietena virtuala mi-a spus despre o campanie desfasurata pe o platforma dedicata bloggerilor. Am citit regulamentul si am aruncat o privire in spatele cortinei. Si asa l-am descoperit pe Cristian Florea. Mi-a placut stilul lui curat de a scrie, fara inflorituri, direct si implicat. Cam ca si articolul in care sustine orasul Baia Mare (singurul oraș din România participant la competiția city.people.light.) in competitia europeana.

 Si cum el este cel care deschide "cutia Pandorei " pe platforma ce o guverneaza, am facut cunostinta si cu "Chinezul ",alias Cristian China Birta...sau invers?  Cert este ca am "furat " cate ceva de la el. Din stilul lui flegmatic si non-conformist de a scrie. Din suflet, nu doar de dragul de a scrie. Amalgam...

  Printre cei cu care imi masor fortele intr-ale scrisului in Campaniile Blogalinitiative este si Zolty Bogota. Mi-a placut enorm unul din articolele lui si curiozitatea m-a facut sa vreau sa aflu mai multe despre omul de dincolo de tastatura. Asa i-am aflat povestea de viata si am ajuns sa ii admir curajul. Jos palaria, Zsolty!

  Pe Mihaela de la "jurnaluliubirii " am gasit-o mai intai in paginile unei reviste pentru femei. M-a impresionat veselia ei debordanta si usurinta cu care asterne cuvintele. Este o optimista incurabila si un exemplu pentru multe mame-femei-gospodine-iubite.

Cam acestea ar fi blogurile pe care le citesc cu drag atunci cand fac o pauza de cotidian. Cinstit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu