joi, 25 decembrie 2014

CRACIUN SI MOS CRACIUN


     Foarte multi copii il asteapta an de an pe Mos Craciun in seara de 24 decembrie...uitand sau nestiind ca , de fapt, in seara de Ajun sarbatorim de fapt NASTEREA DOMNULUI ISUS.

   Legenda spune ca Maica Domnului, cuprinsă de durerile nașterii, i-a cerut adăpost lui Moș Ajun. Dar el a refuzat-o, spunandu-i ca este sarac si a trimis-o la fratele lui mai mic și mai bogat, Moș Crăciun. Ajunsă la casa lui Mos Crăciun, Maica Domnului o găsește acasă doar pe soția lui, Crăciuneasa și îi cere acesteia adăpost. Femeia, buna la suflet, nu a stat mult pe gânduri si a primit-o; dar fiindca soţul sau era rău și necredincios o trimite să nască în grajdul animalelor. Acolo o ajută pe Maica Domnului să-L nască pe Pruncul Iisus. Cand Crăciun a aflat despre acestea si-a  pedepsit soția și i-a  taiat mâinile. Insa Maica Domnului o vindecă , printr-o minune! Văzând acestea și aflând că în grajdul sau S-a născut Domnul Iisus, Crăciun se căiește și îi cere iertare lui Dumnezeu, devenind astfel “primul creștin”. Se spune ca el s-a căit atât de mult, încât a doua zi și-a împărțit întreaga avere copiilor săraci...

   Si astfel,  de atunci, în fiecare an, în Ajunul Nașterii Domnului, Moș Crăciun vine cu sania trasă de reni, intră pe horn și ne pune sub brad cadourile mult așteptate.

    Mie imi vine acum in minte o seara de ajun din copilarie: aveam 5 ani cred si unchiul meu a venit tocmai de la Strehaia cu un bradut ascuns in geamantan( pe vremea aceea nu exista Mos Craciun si nu era voie sa impodobesti bradul!) pana in satul Goicea Mica, undeva la 10 km de Dunare, unde eram eu, la bunici. L-am impodobit cu nuci poleite , bomboane invelite in hartie si cu mere . Iar Mosul cel darnic si bun mi-a asezat sub el o...masinuta! Da, era ceea ce imi doream eu, fiindca vroiam sa ma joc cu fratiorul meu mai mic, caruia nu ii placea sa se joace cu papusile mele...

  Acum, fetita mea isi doreste tableta! Oare stiu spiridusii Mosului sa faca? Se pare ca da!

Anul acesta, Mos Craciun a fost foarte darnic cu toti ai casei...






Dar fetita mea stie ca fara nasterea Domnului, nu ar mai exista Craciunul...





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu