marți, 18 iunie 2019

MANICHIURA PERFECTĂ DE LA 7 LA 47


  Aveam vreo 7 ani când mi-am creat prima manichiură...din petale de trandafir lipite cu apă! O văzusem eu pe mama cum își colorează unghiile  și cât de frumoasă era așa!... Am încercat să mă și rujez, dar asta este altă poveste...

  Puțină istorie 

  La începutul secolului XX , manichiura era aproape un moft: doar femeile excentrice  își colorau unghiile și o făceau mai ales în roșu. Cât despre bărbați, ce să mai vorbim...

  De atunci însă, s-au schimbat multe. Numeroase "revoluții " au modificat  optica asupra ceea ce înseamnă "îngrijirea personală ". S-au înființat chiar academii în domeniul manichiurii ,ai căror absolvenți ajung adevărați maeștri ai unghiilor. 

  Există specialiști în tratamentul mâinilor și al unghiilor - vitamine ,uleiuri, creme și măști, există creatori care stabilesc tendințele  în fiecare sezon- la fel ca în modă, machiaj sau hairstilling. 

  Lucruri interesante și importante pentru noi, femeile. 

  Anatomie și nu numai 

  O unghie sănătoasă are culoarea roz, este translucidă și ușor convexă . Baza ei aderă la epiderm ,iar sub faldul de piele ( cuticula) se ascunde zona germinativă responsabilă de creșterea unghiei.   În mod normal viteza de creștere este de 0,1 mm / zi la mâini , înlocuirea completă a unghiei realizăndu-se la 3 luni .

  Orice modificare a aspectului sau formei trebuie să te trimită la dermatolog. 

  Pentru a avea unghii sănătoase trebuie să consumăm alimente bogate în fier, zinc și acizi grași esențiali.


  Ce mi se potrivește?

Aici intrăm cu adevărat în arta de a avea o manichiură frumoasă și care
  să te reprezinte. 

  Mâna mea este mică și degetele mai groase, dar există un echilibru, lungimea palmei fiind egală cu cea a degetului mijlociu. Astfel forma care mi se potrivește este cea de migdală. În ceea ce privește lungimea, de-a lungul timpului am observat că 1-2 mm sunt suficienți.
...Și arată perfect în nuanțe de roz satinat ... Vă mai amintiți manichiura mea din petale de trandafir?


Câteva reguli 

  În cei 40 de ani de experiență în domeniu ( sic! ) am învățat pe propria piele câteva lucruri:

  • manichiura trebuie precedată de o pregătire minuțioasă: curățat, exfoliere, cremă de mâini, tăiat și pilit unghiile,  aranjat cuticulele ;
  • îmi pregătesc la îndemână toate cele necesare: lac protector, bețișoare, lacurile de unghii, top coat, acetonă;
  • nu mă grăbesc!
  • nu îmi fac manichiura seara- lumina naturală este cea mai potrivită; în plus, nu risc să mă trezesc cu urme;
  • încep cu degetul mic; nu știu exact de ce, dar așa mi se pare firesc. 
  După cum observați, nu merg la salon. Îmi place să mă ocup personal de acest aspect, chiar dacă admir , cu invidie uneori, niște unghii lungi care spun o întreagă poveste. Sau care sunt adevărate opere de artă. Dar simt că nu mi se potrivesc. Eu sunt o fire activă, vin zilnic în contact cu zeci de pacienți ( știați că unghiile lungi și bijuteriile de dimensiuni mari sunt cam interzise în acest domeniu?) , gătesc, fac sport. Unghiile mici și îngrijite sunt detaliul care face diferența. 

 Bineînțeles că bombănesc ori de câte ori trebuie să le refac , fiindcă deși folosesc produse de calitate, nici un lac nu ține mai mult de 5 zile!


Opțiuni 

  Producătorii de lacuri de unghii încearcă mereu să inoveze, astfel încât, de-a lungul timpului au trecut de la oja clasică ( pe care eu o folosesc) la oje cu diverse texturi și moduri de aplicare și finisare ...pe care ar trebui să le încerc. 



  Cea care cred că mi se potrivește este oja semipermanentă, mai ales că o pot aplica și acasă. 
Pentru a fi complet pregătită am nevoie de:

  • o lampă UV - și m-am oprit asupra acestui model de la Victoria Vynn, mai ales că are și efect antiaging;
  • un primer 
  • o bază 
  • oje în culorile preferate 
  • un top-coat- asigură strălucire, un luciu plăcut și o durabilitate de cca 4 săptămâni. 
  

  Vorbeam adineauri despre produsele Victoria Vynn, pe care le-am descoperit pe pinknails, un site specializat în comercializarea articolelor pentru îngrijirea mâinilor în general, și a unghiilor în special. 
  Ceea ce mi se pare cu adevărat de remarcat, pe lângă calitatea produselor comercializate, este și faptul că primești recomandări de utilizare a acestora ,astfel încât realizarea manichiurii preferate să fie facilă, în confortul casei tale, atunci când ai timp și, de ce nu, nevoie.

               
             


  Ce aduce nou acest brand?

  Victoria Vynn iubește femeile! Creat cu pasiune și dragoste în capitala mondială a modei și designului ,  NYC, a devenit o marcă de referință pentru artiștii de unghii.

  În portofoliul lor găsim:

  • formulă inovatoare ce nu provoacă alergii 
  • culori cremoase, foarte pigmentate 
  • rezistență îndelungată 
  • oferă inclusiv produse pentru îngrijirea mâinilor. 
  Cu un astfel de kit aș avea manichiura perfectă, pe care colegele mele ar privi-o cu admirație ,iar eu aș fi mândră de mine...cam ca și atunci când aveam 7 ani...


Un comentariu: