marți, 31 iulie 2018

GULAS IN STRACHINĂ DE PITĂ




   Ok. E vara în sfârșit! Căldură mare, mon'sher, nu-i așa?
  Consumam zilnic multe fructe și legume, dar parca ai manca si ceva gătit.
  Din ciclul rapid, gustos și natural va dau astăzi o rețetă ardeleneasco- olteneasca.


                GULAS IN STRACHINĂ DE PITĂ





Ingrediente:
  • 1/2 kg cartofi noi
  • 2 cepe albe
  • 1 ardei gras rosu
  • 2 lgt boia cu ierburi Delik'At
  • 1 lgt boia iute Delik'At
  • 2 l apa
  • 2 lg ulei
  • sare ( după gust, dar puțină) de Himalaya

Mod de preparare

  Pentru început cureți cartofii de coaja, îi speli și îi lași în apă rece.
  Cureți ceapa și ardeiul , le speli și le tai cubulețe cât mai mici, apoi le pui in cratița in care ai încins uleiul. Lași la foc iute 1 minut și amesteci. Adaugi o cană de apă și lași să fiarbă până când legumele se înmoaie ( cca 10 minute).
  In acest timp tai și cartofii cuburi , apoi ii torni peste ceapa și ardei. Adaugi boiaua iute și omogenizezi bine, timp de 2-3 minute. Torni apa peste cartofi ( să îi acopere bine) , presari puțină sare și lași să fiarbă la foc mic cam 30 de minute. 



Cartofii trebuie să fie fierți, dar să nu se sfarame.
  La final adaugi și boiaua cu verdețuri, stingi focul și acoperi cu un capac.


  Până când se pătrund aromele îți pregătești strachina. 
  Eu am copt cu o zi înainte niște pâinici integrale peste care am presărat susan. Am tăiat un capac, am scobit bine miezul și am așezat-o pe farfurie. Umpli bine strachina cu gulas, așezi o frunzuliță de pătrunjel verde , acoperi cu capacul și servești totul cu drag, alături de niste castraveți murați de vara.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu