luni, 16 iulie 2018

ESTE VACANȚĂ! CE NE JUCĂM?




    A venit vacanța mare ! Am așteptat-o cu nerabdare atat noi, parintii, cât și copiii. Caruselul drumurilor a luat sfârșit : nu mai mergem la școală, nici la activități recreaționale, nu facem teme ( !!!!)  și nici nu îi mai trezim pe copii cu noaptea în cap...

  Eu , una, o las pe micuta să doarmă cat vrea. Daca are nevoie de 12 ore de somn... Sa se odihnească, nu?

  Întrebarea pe care mi-o adresează părinții cel mai des este : " Ce faci cu fetița în vacanță? A mea se plictisește..." 

  Se plictisește? Nu înțeleg cum un copil de 10-11 ani se poate plictisi , când sunt atâtea de făcut... 

  Daca ești nevoit să îl lasi în casa, singur sau supravegheat de fratele/ sora mai mare ori de bunici ii poți ocupa timpul cu diferite activități și jocuri:

  •  cititul - îi dezvoltă vocabularul
  • lego - pentru stimularea imaginatiei
  • desenat/ pictat - eliberarea mintii
  • modelaj
  • antrenarea la treburile casnice - nici nu bănuiți cat sunt de fericiți simtindu-se utili

  Daca iese afara, în curte ( fie ea și " curtea blocului") , ai de asemenea, o mulțime de variante:
  • șotron
  • elastic
  • ratele si vanatorii
  • țările
  • 1,2,3 la perete stop!
  • câți pași îmi dai, imparate?
  • desene pe asfalt

  Vă sună cunoscut? Și noi am crescut jucandu-ne asa . Și chiar daca unii adulți ar spune că de fapt " copiii din ziua de azi " nu stiu să se joace așa ceva, gresesc : copiii sunt cea mai fidelă oglinda a noastră, ca parinti. Faceti- va timp 30 de minute pe zi și jucati-va! Veți fi surprinși de rezultate ! Copiii se vor bucura sa va aiba in preajmă, iar voi veți regăsi bucuria copilăriei. Luați o bucată de creta în ✋ și uitați de griji! 

  Veți regăsi un curcubeu de sentimente pe care le credeați uitate...



  Vacanță placuta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu