miercuri, 5 decembrie 2018

ESTI CEEA CE BEI





    Cu siguranta sunteti familiarizati cu expresia "esti ceea ce..." mananci, faci, iubesti... de ce nu si "bei"? Va pune aceasta intrebare un om care la un moment dat parca uitase gustul apei . Acea apa simpla, pura, adevarata. Daca nu era dulce sau macar nu avea bule , nu era bautura...
  
   Nimic mai gresit! Si stiti de ce? Pentru ca la un moment dat organismul meu s-a revoltat si mi-a dat "un pumn" in stomac: m-am trezit intr-o dimineata cu o durere crunta si cu imposibilitatea de a mai inghiti ceva. Am fugit la medicul gastroenterolog , care mai intai de toate m-a intrebat ce am baut in ziua precedenta. Putin ceai, lapte, apa carbogazoasa, suc... "Si apa?!" ... Nu, nu cred ca bausem mai mult de un pahar cu apa...
   M-a privit incruntat si oarecum derutat si mi-a spus ca toate procesele vitale din organism se desfasoara numai si numai in prezenta APEI. Nu au nevoie nici de ceai, nici de lapte, nici de suc si nici de bule. Doar de APA. Este important sa consumam multe lichide, dar este vital ca printre acestea sa se regaseasca o cantitate suficienta de apa. Cantitate care pentru varsta mea si tipul de activitate pe care il desfasor este de 35ml/ kg corp/zi , adica undeva la...1500 ml apa/zi!!!!!!!!!! Iar eu bausem 200 ml...

   Din fericire fusese doar un episod de gastrita , dar mi-a schimbat radical unghiul din care privesc hidratarea. Daca stiam ca trebuie sa mananc doar daca imi este foame, am invatat acum ca trebuie sa beau apa chiar si daca nu imi este sete. Fiindca atunci cand apare aceasta senzatie e semn ca organismul este deja in suferinta.
   
   In afara de medicatia specifica afectiunii pe care o dobandisem, medicul mi-a recomandat sa beau si...Da, ati ghicit! minimum 1,5 l de apa. Dar nu orice fel de apa, ci una oligominerala , cu continut scazut de sodiu , nitriti si clor. Toate bune si frumoase, dar unde sa gasesc eu o astfel de apa? Tot domnul doctor a fost cel care mi-a recomandat Aquatique, deoarece  are o compozitie echilibrata, cu o mineralizare redusa, de numai 104 mg/l, nu contine plumb ( extrem de nociv) si nici nitriti. Este o apa plata microbiologic pura si nu necesita nici un fel de prelucrare inainte de a fi consumata ( fierbere) , provenind din inima munţilor Carpați, la o altitudine de 1.100 m, în zona protejată a Parcului Natural Bucegi, rezervaţia naturală Abruptul Prahovean. 

  
  Nu este de mirare ca a fost desemnata cea mai buna  apa minerala plata de catre mame, intr-un studiu realizat de revista Forbes România în colaborare cu agenția D&D Research in 2016, iar in anul 2008, Aquatique a primit distincția „Grand Gold Medal“ de la Institutul Internațional de Selecție a Calității – Monde Selection Bruxelles.

   I-am urmat sfatul si am inceput sa beau apa, la inceput cu forta , fiindca imi era greu sa inghit atat de multa de-odata , apoi totul s-a transformat intr-o rutina placuta. Rutina in care am antrenat-o si pe micuta mea . Am devenit constienta de faptul ca micul ei organism are nevoie de o astfel de apa pentru o functionare optima , la fel de mult ca si al meu , datorita multiplelor roluri pe care le are:

  • solvent- prin dizolvarea vitaminelor pentru a le facilita trecerea spre celule;
  •  lubrifiant - amortizarea socurilor si protejarea organelor interne si a articulatiilor, dar si de lubrifiere a tractului digestiv;
  •  eliminare - ajutand la eliberarea organismului de toxine, prin urina;
  •  mediator -mentinand o temperatura constanta in interiorul organismului (aproximativ 37 grade Celsius);
  • transportor-  deoarece intra in compozitia sangelui si a altor fluide din organism, apa ajuta la transportul substantelor nutritive;
  •  de sustinere - mentine constant volumul de sange;
  •  de umplere a spatiilor din si intre celule si tesuturile organismului.

  Iata doar cateva dintre motivele pentru care am ales sa avem un nou membru al familiei.




 Tu ai baut suficienta apa astazi?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu