luni, 25 iunie 2018

VEHICULUL ELECTRIC - PRO SAU CONTRA?



   

                                       Scurta punere în temă


    Sunt zile în care mă trezesc zambind. Asta inseamna că am reușit sa opresc alarma printr-o mișcare ce nu mi-a cauzat dureri de spate.

  Până acum vre-o 5 ani am crezut că sunt invincibilă : făceam mișcare, nu aveam kilograme în exces , zâmbeam la gândul că iată!, deși am trecut pragul celor 40 de ani sunt încă tânără și frumoasă ( nu o baba, așa cum îmi urase sora mea la aniversare ... Auzi la ea : " Bun venit în clubul babelor!") .
   Doar că , totuși, timpul nu iartă și articulațiile incep să se degradeze încetul cu încetul. La început e doar un junghi , apoi mai multe , uneori durerea este mai surda , alteori mai vie, iar la un moment dat te obișnuiești cu ea. Și să ne intelegem : nu sunt un om sedentar! Merg pe jos ori de câte ori am ocazia , de 3 ori pe săptămână fac Pilates ( dacă vedeți pe cineva așezat pe iarbă in parc , stand într-o poziție ciudată sa știți că eu sunt 😁 ) , acasă am uitat că există lift...

  Și totuși... De ce spatele și șoldurile ( mai precis articulațiile coxofemurale ) îmi dau de furca de ceva vreme ? Mi se părea ilogic așa incat am luat cursurile din facultate și am revăzut puțin substratul acestor dureri, dincolo de tot ceea ce făceam eu. Așa am constatat că suprasolicitarea este o cauza frecventa a durerilor . Nu neapărat un efort unic de intensitate mare, cat eforturile mici, repetitive , asociate cu un dezechilibru hormonal.

  Bun - nota 10 la teorie, dar ce pot face practic în acest sens?

   Tot mișcare! Dar nu orice fel de mișcare. Am nevoie de un sport ( pe lângă programul de Pilates ) care sa mă ajute la tonifierea musculaturii paravertebrale, abdominale și a membrelor inferioare , fara suprasolicitare ( au fost solicitate destul în cei 10 ani de atletism și încă 30 de mers pe jos...) .

   Și răspunsul a fost unul singur: mersul pe bicicletă. Ei bine, aici am o mica problemă:
  • nu m-am mai urcat pe o bicicletă de când aveam 10 ani
  • nu îmi place să obosesc in timp ce fac sport ( de aceea proba mea a fost saritura și am ales gimnastica Pilates)
  • urăsc să transpir 
  • nu exista suficiente piste pentru biciclete în oraș
  • nu suport să merg fara o țintă precisă
  • nu pot să merg la serviciu îmbrăcată doar in tinute sport .
  In concluzie nu cred că sunt pregătită să investesc intr-un obiect care îmi provoacă atâtea contraargumente. 

   Doar că românul are o vorbă foarte inteleapta :" rău cu rau, dar mai rau e fără rau" . Și nici eu nu sunt genul de om care cedează la primul obstacol.


              Gadgeturi cool pentru sănătate și mediu


   Si pentru că citisem zilele trecute despre un eveniment ce a avut loc pe 16 iunie la showroom-ul EvoMag din București ( din nou doar in București...am eu o problema cu aceste evenimente localizate strict în capitală...) unde curioșii au putut testa noile vehicule electrice , mi-am spus că merită să aprofundez subiectul. 




   Am vizionat videoclipul și atentia mi-a fost atrasa de o expresie : " biciclete electrice" . Văzusem deja prin oraș trotinete electrice și hoverboard-uri ( mă înnebunește fetița că vrea și ea un astfel de gadget al străzilor!...) , dar de biciclete încă nu auzisem ( bine, în afara de cele din sala de kinetoterapie) și nici nu văzusem prin Cluj . 

   Răsfoind secțiunea dedicată m-am indragostit! Am uitat de toată lista de "nu" alcătuită anterior și am început să fac calcule. 



  • e roșie!
  • e Pegas! ( exact ca si bicicleta din copilărie)
  • te asistă în momentul pedalării, deoarece motorul preia în mare parte eforul picioarelor, mai ales atunci când ai de urcat pante sau în lipsa unei condiții fizice adecvate
  • nu trebuie înmatriculată , deși pot circula cu ea si pe strada nu numai pe pistele special amenajate; va trebui doar sa invat câteva reguli din Codul Rutier
  • pot sa merg cu ea și la serviciu fiindcă este cool și îmi pot asorta ținutele ( sic!)
  • costurile de intreținere sunt reduse ( nu cred că încărcarea acumulatorului costa mai mult decât abonamentul lunar pentru transportul in comun )
  • este pliabilă, deci ușor de transportat și " parcat"( o pot lăsa în vestiar)
  • are o autonomie de 50 km
  • atinge viteze de până la 25 km/ ora
  • mă ajută să imi mențin mobilitatea articulară fara suprasolicitare
  • îmi voi toniza musculatura lombo- abdominală
  • contribui la protejarea mediului înconjurător într-un mod interactiv și inteligent
  • voi fi o "baba" cool! la 50 de ani...
   Exista un singur dezavantaj- pretul , dar am înțeles că se poate achiziționa si în rate. 

   Pardon, greșesc , mai are un dezavantaj : în scurt timp voi ramane fara ea ... Când o va vedea fetița mea...

  Eu am devenit fan al bicicletelor electrice. Tu ce parere ai?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu