vineri, 16 iunie 2017

DE VIZITAT, IN ROMANIA- REZERVATIA DE ZIMBRI



      A venit vacantaaaaaaaaaaaaaaa!


   Suntem fericiti cu totii: parinti, bunici si copii. Mai ales copii. 
Insa euforia va trece...prea repede spun eu...si va trebui sa le umplem timpul cu ceva frumos. Cu alte cuvinte sa petrecem mai mult timp cu ei, cu copiii nostri. Unii ii spun "timp de calitate". Eu i-as spune doar timp de iubire...

  Astazi va propun un loc superb, pierdut intr-un colt superb de tara: HATEG. Mai precis, "REZERVATIA DE ZIMBRI" de la Slivut.

   Dupa un drum de cca 3 ore cu masina pe traseul Cluj-Napoca- Sebes- Orastie-Calan-Hateg pe dreapta vezi un indicator care iti spune ca la capatul drumului prin padure vei intalni impunatoarele animale. Nu mai sunt multe, insa te impresioneaza prin masivitatea , dar si prin calmul lor. Sau cel putin aceasta este impresia pe care mi-au lasat-o mie.



   Povestea rezervatiei incepe in  noiembrie  1958, când o pereche de zimbri – Podarec şi Polonka – a fost adusă din Polonia. Peste cinci ani a mai fost adus încă un exemplar, tot din Polonia, Pumila. Traditia spune insa , ca toti zimbrisorii care se nasc aici sa poarte nume care incep cu litera "R", daca nu chiar cu grupul "RO". Roman, Retezat , Romina, Romulus , Roman , Rodica sau Roibu sunt doar cateva exemple. 

   Daca v-am facut curiosi iata si cateva informatii de care aveti nevoie:
  • La 3 km de orasul Hateg pe DN 66.
  • Orar de vizitare : zilnic intre orele 08:00 – 18:00
  • Intrare: 6 lei – adulti si 4 lei – copii , pensionari
  • Exista mese si banci pentru un picnic cu fructe sau sendviciuri, cu conditia sa respectati natura.

Drum bun si distractie placuta!

6 comentarii:

  1. Acum cativa ani am vizitat rezervatia de zimbri de la Targu Neamt, la cea de la Hateg nu am ajuns.

    RăspundețiȘtergere
  2. Acum cativa ani am vizitat rezervatia de zimbri de la Targu Neamt, la cea de la Hateg nu am ajuns.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce loc frumos! O sa il adaug la lista cu locuri de vizitat!

    RăspundețiȘtergere
  4. Recomand! Un loc minunat de vizitat. Anul acesta nu am ajuns inca!

    RăspundețiȘtergere
  5. nu am vizitat pana acum acest loc minunat. pana acum nu am ajuns decat la cea de la Vanatorii, din zona Neamtului..si acolo e un loc minunat

    RăspundețiȘtergere