joi, 28 iulie 2016

DULCEATA DE ROSII


    Am mancat acesata dulceata pentru prima data acum cativa ani, la matusa mea. Mi-a placut, am cerut reteta si o pregatesc si eu. Este foarte buna la prajiturile cu foi .

DULCEATA DE ROSII

 


Ingrediente:
  • 3 kg rosii bine coapte
  • 750 g zahar
  • 30 ml rom

Mod de preparare:

 Mai intai culegi rosiile, bine coapte , din gradina.




   Rosiile se spala bine, apoi se oparesc si se decojesc;






    Se curata de seminte ( cat poti de bine!) si se taie cubulete, nu prea mici;



   Se aseaza intr-o cratita cu peretii grosi;

   Se adauga zaharul si lasi sa se topeasca( cca 20 min)




   Pui cratita in cuptorul incalzit si o lasi 90 min;




   Iei cratita din cuptor si o pui pe aragaz la foc mic pentru inca 90 de minute, amestecand din cand in cand, sa nu se lipeasca; faci acest lucru,deoarece lasa foarte multa zeama si in cuptor scade greu!





   Cand incepe sa se lege, adaugi romul si lasi la fiert inca 15 min;

   Pui dulceata in borcane si lasi la dunst uscat;



   E putin mai migaloasa si iese cantitate mica (3 borcane de 400 g),dar merita!

5 comentarii:

  1. Nici nu am auzit pana acum de aceasta dulceata.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumim pentru reteta!nu am auzit de dulceata de rosii!sigur am sa fac si eu🍅🍅🍅🍅

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumim pentru reteta!nu am auzit de dulceata de rosii!sigur am sa fac si eu🍅🍅🍅🍅

    RăspundețiȘtergere
  4. nu am facut pana acum aceasta reteta. nici nu am auzit de ea.. multumim

    RăspundețiȘtergere
  5. Am facut dulceata de ardei dar de rosii, nu.

    RăspundețiȘtergere