vineri, 1 iulie 2016

AMINTIRI DIN VIITOR



  - SSttt! Gata...gata...linisteste-te! Nu mai plange, te rog eu...

   .................................................................................

   - Cine e acolo? Cine vorbeste? Mamaaaaaaaaaaaa!

    - Stai! Linisteste-te ! Sunt eu...Adica tu ...peste 30 de ani...

    - Nu inteleg nimic...cum adica?

    - Inchide ochii si asculta. Tu nu ma poti vedea , dar ma poti auzi si imi poti simti atingerea in suflet. Asculta-ma...

   - Te aud...si iti simt respiratia in par...Cum arati?...Cum arat?

   - Esti sanatoasa . Asta este tot ceea ce pot sa iti spun. Nu stiu , dar cred ca am intrat intr-o bucla a timpului si te-am auzit plangand. Nu stiu nici daca este bine ceea ce am facut, dar vroiam sa iti spun ca totul va fi bine. Chiar daca tie, acum, ti se pare ca nu este asa...

   - Vrei sa spui ca simplul fapt ca esti acum, aici, poate schimba totul?

    - Nu stiu. Nu am mai patit asa ceva si nici nu am mai auzit pe nimeni vorbind despre asta. 

   - Zici ca va fi bine? Eu vreau sa ma fac doctorita si mama ma obliga sa dau admitere la Liceul de Informatica. Zice ca daca vreau, si acolo pot invata pentru  Medicina. Dar eu nu vreau! Nu imi place informatica! O sa merg acolo si o sa ma fac de rusine...Pe cand, daca m-ar lasa sa dau la Liceul Sanitar, ar fi altceva...

   - Sau poate ca nu...

   - Evident, tu stii deja totul...ai fost acolo...Dar, totusi, cum ai ajuns AICI?

   - Citeam...La un moment dat , ceva mi-a distras atentia...parca tuna...Ca sa ma pot concentra am inceput sa citesc cu voce tare:" Secția Comercială a Ambasadei Austriei împreună cu Billa, Deichmann, Hervis, C&A, Humanic, Kika și Telekom Romania continuă și în acest an programul educațional o`SCAR (Școala Comercială Austriacă din România), dedicat învățământului profesional de tip dual, cu scopul de a susține formarea profesională a tinerilor din România în domeniul retail."...Apoi , m-a luat parca o ameteala, urechile au inceput sa imi vajaie si...te-am auzit plangand...am deschis ochii si nu-mi venea sa cred: eram chiar eu, cu 30 de ani in urma, plangand cu capul afundat in perna, ca sa nu ma auda nimeni...Si toata viata mea de pana acum mi-a trecut prin fata ochilor...

  - Dar ce este "o'SCAR"?

   - Este un fel de "Scoala Profesionala" a viitorului, in care absolventii clasei a 8-a vor urma timp de trei ani cursuri teoretice aplicate domeniului în care învață. 

   - Scoala Profesionala? Dar acolo merg cei care nu vor sa invete ...si chiulesc...fac acolo, o meserie si gata. Ce e asa de deosebit?

  - Nimic mai gresit! Gandeste-te: daca toata lumea ar face facultate cine ar mai lucra in croitorie, constructii, agricultura, cizmarii , frizerii sau magazine alimentare? Nu trebuie neaparat sa nu iti placa sa inveti pentru asta, nu-i asa?  O croitoreasa buna sau o coafeza priceputa sunt mana cereasca. E-adevarat? Sau o vanzatoare care sa te ajute cu adevarat sa faci cea mai potrivita alegere...

   - Uite, daca privesti asa lucrurile, tind sa iti dau dreptate. Mai spune-mi despre acest program. 

   - Aceasta scoala ii ajuta pe tineri sa isi insuseasca temeinic , de timpuriu, o meserie și le oferă şansa de a-şi dezvolta cariera în domeniul retail dispunând de perspective reale de a avansare. 








   Facand foarte multa practica in cadrul marilor companii, elevii acestei scoli vor avea prioritate la angajare în compania în care au efectuat practica profesională: Billa, C&A, Deichmann, Hervis, Humanic, Kika sau Telekom Romania. 
Acest program este dezvoltat în parteneriat cu Colegiul Economic “Costin C. Kirițescu”, colegiu care găzduiește susținerea cursurilor teoretice din cadrul programului și dispune de 56 de locuri pentru candidați.

   La fel ca și anul trecut, înscrierile  se vor realiza în trei etape:
      *13-17 iunie şi 21 iunie 2016 
      *16-17 august 2016 
      *1-2 septembrie 2016 

   In toti acesti ani, elevii beneficiaza de urmatoarele avantaje:
*Pregătire practică alături de cei mai buni profesioniști din retail în companii comerciale de renume;

 * Perspective de dezvoltare a carierei în cadrul companiilor partenere;
* Certificat profesional recunoscut pe plan european;

* Prioritate la angajare în cadrul companiilor partenere; 
* Bursă lunară de până la 400 de lei (200 lei susținută de stat și 200 lei susținută de companii) ;
*Prime pentru excelență și alte facilități;
*Cheltuieli de transport asigurate;
* Cursurile programului o`SCAR sunt gratuite. 

  - Si absolventii acestei scoli vor fi vanzatori?

   - Da, ei  vor învăța o meserie cu mare căutare: comerciant-vânzător în domeniile alimentar și non-alimentar (încălțăminte, fashion, sport, mobilier şi telecomunicaţii), direct de la profesioniști din companii de renume. Școala Comercială Austriacă din România este un proiect educațional susținut de Ministerul Învățământului și Cercetării Științifice, Inspectoratul Școlar al Municipiului București și de Primăria Sectorului 6. Uite, daca esti atenta, iti voi arata si un filmulet...Sau macar voi incerca...





   Acesta este programul o'SCAR...

.........................................................................................................

  - Foarte interesant. Iti multumesc ca mi-ai deschis ochii. De acum voi privi altfel aceste scoli si ii voi aprecia mai mult pe absolventii ei...Hei, unde esti? Tu...Eu...Cineva?!


............................................................................

  -...Cred ca am visat totusi...Auzi- sa ma vizitez eu, din viitor...Sau poate ca ... o'SCAR...






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu