vineri, 22 martie 2019

GESTURI MICI, EFECTE MARI






       Invataminte greu de uitat


     Să  vă  spun un secret: BUNICA STIE!

     Am invatat sa o ascult si sa tin minte ceea ce ma invata.

    Adolescenta fiind m-am confruntat si eu cu acneea ...Ma aduceau la disperare punctele acelea care se incapatanau sa imi apara , oricat de mult m-as fi spalat cu sapun , exact atunci cand nu trebuia! Pana intr-o seara, cand bunica m-a gasit "bibilindu-mi" de zor fata. M-a dojenit cu blandete , asa cum numai ea stia , a dat fuga in bucatarie si mi-a adus o pasta pe lingurita -amestecase niște bicarbonat cu miere. A luat o scobitoare si mi-a pictat toate punctuletele acelea , facandu-ma sa arat ca un indian pregatit de lupta...Dar am scapat de chin pentru totdeauna!

   Au urmat pistruii, care imi apareau vara ca ciupercile dupa ploaie. Bine-bine veti spune, au si ei farmecul lor. De acord, dar...toate au o limita, nu-i asa? Tot bunica a venit cu tratamentul salvator. Ma punea sa zdrobesc in fiecare dimineata cate o mana de frunze de patrunjel, in vechiul ei mojar din lemn.  Apoi adaugam o linguriță de miere și imi tamponam fata cu sucul obtinut si stateam asa, sa se usuce. Nu am scapat definitiv de pistrui, dar acum pot sa spun ca "au farmecul lor".

   M-a invatat multe lucruri draga de ea: sa ma spal in fiecare dimineata cu apa rece pe fata, sa imi asez felii de castravete pe ochi atunci cand sunt obosita , sa dorm suficient de mult noaptea , sa mananc fructe si legume, sa imi respect corpul.

   Din pacate bunica a plecat printre ingeri mult prea repede. M-am maturizat si nu mai aveam cui sa ii cer sfatul. Ma obisnuisem ca ea sa ma scoata din impas. 

  Dar mi-am amintit ceea ce imi spunea mereu: "nu uita, fata mea - secretul frumusetii sta in simplitate ". 

  

       Gesturile mici au efecte mari


    Am aplicat sfatul bunicii- simplitatea. Simplitatea produselor de ingrijire a pielii. Nu trebuie sa contina foarte multe ingrediente pentru a fi eficiente. Dimpotriva! Cu cat mai putine si cu cat mai naturale, cu atat mai bine!

  Nu trebuie să cauți produse sofisticate! Întotdeauna gesturile mici au efecte mari.



     Efecte secundare ale unor obiceiuri sanatoase


  Știți care este unul dintre cele mai importante gesturi pe care le facem de-a lungul unei zile?... Sau cel puțin așa ar trebui să fie ... Spălatul pe mâini! Așa-i că nu v-ați gândit niciodată? Ei bine, eu doar la serviciu , în timpul celor 7 ore de program,  mă spăl de cel puțin 70 !!!!! de ori...adică după fiecare pacient.  Vă imaginați cat de expus este tegumentul din aceasta zona ? Iata cateva efecte secundare :


  • distrugerea stratului natural de sebum care are rolul de a capta apa si de a pastra astfel nivelul corect de hidratare
  • inlaturarea bacteriilor benefice de pe suprafata pielii care ne protejeaza de exeme si acnee
  • agresarea pielii ,care devine tot mai fragila si subtire pe masura ce inaintam in varsta
  • apa fierbinte fragilizeaza capilarele sanguine si determina aparitia aspectului inestetic si vinetiu al acestora , cu efecte negative asupra circulatiei in zona
  Singurele sapunuri recomandate sunt cele blande, realizate din ingrediente organice. Din pacate, insa, cele mai multe contin chimicale dure, care strica echilibrul natural al pielii.


                     Solutii naturale la indemana

 Ce te faci insa in perioadele de epidemii de gripa sau  daca lucrezi intr-un mediu care necesita spalatul frecvent pe maini , atat pentru protectia personala, cat si pentru a celor din jur? 
  Folosesti sapunurile din ingrediente naturale !
   In portofoliul Apidava gasim o gama speciala de sapunuri fabricate in Franta, „Savon vegetal au Miel", bazate exclusiv pe ingrediente naturale. In componenta lor intra, alaturi de miere, si alte produse apicole precum: propolis, laptisor de matca sau ceara.

   Mierea face minuni si in cosmetica: ofera protectie, hidrateaza, catifeleaza si reintinereste pielea, dandu-i un aspect tanar si sanatos.

  Din cele 3 variante pe care le-am primit spre testare am considerat ca cea mai potrivita , pentru mine, este cea cu propolisPropolisul dublează efectele antiseptice şi antiacneice ale mierii, are efect cicatrizant, fiind foarte eficient în vindecarea rănilor sau iritaţiilor pielii. In plus, mierea si grasimile vegetale din componenta lui ( Palmier, Shea si Nuca de Cocos ) asigura gradul de hidratare si emolienta pielii astfel incat sa nu mai fiu nevoita sa aplic de fiecare data si crema de maini. Astfel, tegumentul ramane curat, dezinfectat si catifelat de fiecare data.



  Pentru ca fetita mea participa activ la campaniile de testare , ea a fost cea care le-a mirosit, atins si incercat pe toate. S-a declarat multumita de fiecare in parte, dar a ales sapunul cu laptisor de matcaAcesta este folosit cu succes în produsele de îngrijire a pielii, pentru tratarea ridurilor şi pentru a ajuta la combaterea procesului de îmbătrânire. De asemenea, este folosit pentru a ajuta vindecarea, refacerea şi hidratarea pielii uscate, mature şi deteriorate. Intensifică procesul de refacere naturală a celulelor, îmbunătăţind tonusul şi creând o piele cu un aspect mai tanar şi mai catifelat. Avand in vedere aceste efecte va intrebati probabil de ce am lasat-o sa il foloseasca. Raspunsul este foarte simplu: pielea ei fragila si in curs de maturizare are nevoie de toate mineralele si vitaminele pe care acest elixir al tineretii i le ofera. " Mami, nu-i asa ca daca ma spal pe fata cu royal jelly nu o sa mai fac acnee?" Stiti bine ca aceasta este cosmarul fiecarei adolescente...
Spuma abundentă și aerata este numai bună de aplicat pe față și , după un masaj ușor și clatire din abundență cu apă călduță, putem declara câștigat războiul cu acneea juvenilă. 



  Cum nu puteam sa il lasam deoparte pe barbatul familiei, din pura coincidenta ...sau nu... pentru el a ramas varianta cu ceara. Am fost putin nedumerita de aceasta combinatie , iar el s-a aratat chiar neincrezator. "Ceara? La ce imi foloseste mie ceara?" Am citit apoi ca aceasta prezintă însuşiri emoliente, cicatrizante, epilatoare, antiinflamatorii şi nutritive asupra tegumentului. Cu alte cuvinte este perfecta pentru tenul lui, expus zilnic agresiunii aparatului de ras ( chiar daca acesta este unul foarte performant, tot mai apar mici incidentate ). Iar cand i-am spus ca prezintă si un efect trofic pentru piele şi de reîntinerire asupra tenului nu a mai avut nimic de obiectat.




                   Apidava, o companie pentru familie

  Dupa cum vedeti, fiecare membru al familiei se bucura de beneficiile sapunurilor cu miere si ingrediente apicole , avand grija nu numai de igiena personala, ci si de sanatatea si integritatea celui mai mare organ al omului - pielea. 



  ...Iar eu voi zambi fara teama , la gandul ca bunica ma priveste si este mandra de mine si de alegerile mele.

Un comentariu:

  1. Un articol foarte util! Si eu am avut probleme cu tenul si tot bunica m a invatat sa fac masca cu bicarbonat si miere!

    RăspundețiȘtergere