luni, 5 noiembrie 2018

O FAMILIE SANATOASA - VISUL ORICAREI FEMEI



Sunt mamă.
Sunt soție.
Sunt bucătăreasă și menajera.
Sunt fiica și nora.
Sunt sora și matusa.
Sunt prietena si colegă.
Sunt asistenta .
Sunt profesoară.
Dar mai intîi de toate sunt femeie!


Cum reușesc să fiu toate acestea? Ei bine, de-a lungul timpului am învățat să iau cele mai bune decizii. Să nu credeți că sunt perfectă! Mai gresesc și eu uneori, insa sunt lecții pe care le invat . Situațiile în care nu îmi permit să gresesc sunt cele legate de sănătate. A mea și a celor dragi. Fiindcă o familie fericita este , în primul rând, o familie in care fiecare membru al ei este sanatos. Și acesta este rolul meu.




     Cei care ați mai trecut pe aici stiti deja că am fost mereu adepta remediilor naturale atunci când vine vorba despre menținerea stării de sănătate. Poate și pentru că am crescut la tara, in mijlocul naturii. Bunica avea un leac pentru toate: ceai, tinctură, miere. De la ea am învățat valoarea lucrurilor simple și intelepciunea celor bine facute.

   Este și motivul pentru care m-am bucurat atunci când am primit invitația de a participa la campania de testare a mierii de albine cu lăptișor de matcă Apidava. Cea mai incantata insa, a fost mezina familiei , care de-abia astepta sa guste noua minune din camara. Nu inainte ca mami sa se documenteze putin.


                  Mierea de salcam cu laptisor de matca




  
De ce miere de salcam?

  • fiind o miere monoflora, are o puritate si o claritate remarcabila;
  • are un gust delicat, cu usoara tenta florala , ceea ce atenueaza gustul usor acru al laptisorului de matca;
  • contine multe vitamine (mai ales B1, B2, B6 si B12), fitohormoni, compusi aromatici, acizi organici, flavoane, falvonoida, dextrina si diversi compusi ai azotului ( aproximativ 435 substante);
  • isi pastreaza timp indelungat starea lichida;
  • are un continut redus de polen;
  • are o mare valoare energetica.  


  De ce laptisor de matca?

  • este un "medicament " natural  fabricat in farmacia stupului , in glandele albinelor tinere cu scopul de a hrani insectele nou-nascute ( in primele 3 zile ) si matca, de-a lungul intregii ei vieti ( 5 ani, comparativ cu 40 de zile -!- cat traieste o albina lucratoare );
  • contine glucoza, fructoza, lipide, proteine, 20 de aminoacizi, inclusiv cei 8 pe care organismul uman nu ii poate sintetiza direct (izoleucina, lisina, leucina, metionina, fenilalanina, treonina, valina, triptofan) , minerale ( Ca, Mg, K, Cu, Fe, Mn, Zn, Na) , vitamine ( A, complexul B, C, D, E ), colagen, acid 10 HDA ( antiviral, antibacterian, imuno-reglator ).

  In acest fel, luand practic ceea ce este mai bun din stup, cercetatorii Apidava au creat un adevarat elixir al sanatatii, ce contine 98% miere de salcam si 2% laptisor de matca :

  • este un stimulent nutritiv natural cu actiune energizanta - motiv pentru care se recomanda copiilor : stimuleaza cresterea, previne infectiile ( mai ales respiratorii), stimuleaza memoria si asimilarea de noi cunostinte;
  • incetineste procesul de imbatranire - exista studii care demonstreaza ca acetilcolina din compozitia laptisorului de matca previne boala Alzheimer;
  • reface organismul dupa interventii chirurgicale, tratamente agresive ori efort fizic intens;
  • revigoreaza tenul obosit , imbatranit si uscat;
  • reduce colesterolul;
  • stimuleaza apetitul , mai ales la copii;
  • are efecte benefice in ulcer duodenal si gastroduodenal;
  • faciliteaza absorbtia calciului la nivelul intestinului , prevenind astfel osteoporoza;
  • diminueaza migrenele;
  • stimuleaza imunitatea. 

 De ce miere cu laptisor de matca?

    Laptisorul de matca, desi nu foarte greu de recoltat, este dificil de pastrat in conditii optime. Imediat dupa iesirea din stup si apoi pe tot parcursul sau, pana la noi, trebuie sa stea la temperaturi scazute ( 4-5*C ), mai exact la frigider, pentru a-si pastra calitatile si proprietatile terapeutice.

   Studiile au demonstrat insa ca diluandu-l in miere nu isi pierde catusi de putin din ele. Motiv pentru care aceasta forma de prezentare este pe cat de comoda si practica, pe atat de eficienta.

In ce context am folosit-o eu?

1.  Va spuneam intr-un articol anterior despre micuta mea si faptul ca trece printr-un moment dificil din viata de elev: adaptarea la cerintele clasei a 5-a in paralel cu antrenamentele intensive de baschet. Am continuat sa ii dau miere, de data aceasta cu laptisor de matca, cate 2 lingurite pe zi, dupa micul-dejun si pranz . Este vesela, plina de energie ( un mic soricel atomic, as spune eu) , continua suita notelor de 10 si rezista asaltului virozelor care au inceput sa faca victime printre colegii de clasa.

2. Eu am indraznit sa iau din mierea ei ( doar nu credeati ca o imparte asa, cu una-cu doua, fara un motiv intemeiat?) in momentul in care m-am intors de la serviciu cu o migrena ingrozitoare, care se incapatana sa persiste chiar si dupa medicatia obisnuita. Am luat o doza de soc, de 4 lingurite , dupa care am inceput sa trebaluiesc prin casa in timp ce pustoaica isi facea temele. La un moment dat am auzit-o :" Mami, nu te mai doare capul?" Atunci mi-am dat seama ca ...fredonam si da! migrena disparuse!



 3. Alaturi de borcanelul-comoara am mai primit si cateva pliculete de Apioxivita Cocktail , un amestec de miere de salcam si extract de struguri. Mierea de salcam este un mediu deosebit de bun pentru extractul concentrat din samburi, pielite si rahis de struguri rosii, tocmai datorita proprietatilor sale deosebite enumerate anterior.  Acest extract este un puternic antioxidant ce mentine starea de sanatate a inimii, sprijina circulatia sanguina , reduce riscul de infarct miocardic si scade tensiunea arteriala. Cel care s-a bucurat de beneficiile  preparatului este sotul meu, sportiv de performanta si antrenor, deoarece este cel mai expus acestor riscuri.




  Observati ca am evitat sa o folosesc pe post de indulcitor . Am ales sa consumam ca atare aceste minunatii ale stupului pentru a fi sigura ca nu diminuez cu nimic calitatile sale si profitam la maximum de efectele pe termen lung.

 Sunt gesturi marunte, lucruri lipsite de importanta la prima vedere , dar care fac diferenta dintre vis si realitate : sanatatea celor dragi.
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu