luni, 29 august 2016

APE , NAVE SI POVESTI





    Cu zeci de vase care
    Treceau din parte-n alta,


regata marilor veliere 17


    Iara pe ele-oameni , ca razele pe laur-
   Ce asteptau nisipul
   sa se prefaca-n aur…


   Dar toate se cutremur si podurile cad,
   Pamantul se-ncovoaie
   Catand spre mai inalt
   Si trunchiuri , oameni , ape totuna sunt sub mal;

   Doar eu raman pe-o punte
   Deasupra unui val
   Ce mistuie cu sete , fara de-a mai alege-
   Atunci cand ii e foame
   Nu are alta lege;
   In subreda-mi speranta izbeste cu furie
   Fiindca el acuma,
   Ma vrea numai pe mine…

   Deodata simt o mana cum mana imi cuprinde
   Si merg de ea atrasa,
   Pasind catre niciunde;
   In urma noastra apa inghite lemn cu lemn
   Si ultimul refugiu,
   Iar eu ma-ndrept spre tarm…
 

   Si-acol’, pe malul verde , de-atunci si tot mereu
   Ne tinem strans de mana,
   Alaturi, tu si eu...
   In mijlocul de volburi ce merg inspre abis...

   Ce vis nebun avut-am…

   Dar oare, fost-a vis?

.......................................................................

 
    Un vis despre vase cu panze, furtuni, pirati, comori aflate undeva, la capatul curcubeului, printese si cavaleri...Toate acestea prind viata in portul Constanta  între 8 și 11 septembrie , cand Regata Marilor Veliere aduce în țara noastră un adevarat festival : 13 veliere si 1000 de marinari din 6 tari.

   Vrei sa descoperi noi povesti de dragoste? Atunci nu ai altceva de facut decat sa mergi la Constanta si sa pasesti pe puntea velirelor "Mircea" sau "Adornate" . Ori poti sa stai de vorba cu marinarii de pe "Mir" si "Akela". 
     Iar daca esti mai curajos te poti aventura pe catargele lui "Arial" si "Pogoria". 
   Insa de esti mai romantic te asteapta povestile lui "Vityaz" si ale "Annei Maria". 
    Nu i-am uitat nici pe cei cu spirit de aventura, fiindca "Atyla" si "Kruzenshtern"sunt ancorate la chei. 
    "Royal Helena" si "Nadezhda" ii asteapta pe cuceritori, iar "Kaliakra" ii provoaca pe visatori. 

   Dupa ce va vor incanta cu povestile lor, velierele se vor intrece pe Marea Neagra mai intai pana in Rusia, apoi spre Bulgaria. 

Sa le uram "vant din pupa" si sa le ascultam cantecul...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu