luni, 2 iunie 2014

COPII SI COPILARIE

Tocmai a trecut si 1 iunie, ziua internationala a copilului.

 

Ziua copilului   a fost menționată prima dată la  Geneva, la Conferinta Mondiala pentru Protejarea si Bunastarea Copiilor, în august 1925, la care 54 de reprezentanți din diferite  tari, au adoptat  Declaratia pentru Protectia Copilului. După această conferință, multe guverne au introdus „Ziua copilului”.

 

Acum 25 de ani,ziua copilului se sarbatorea prin defilari...

 

 

defilare

...cantece patriotice...

 

" Multumim din inima partidului
Multumim din inima partidului
Ca-ntr-o zi de sarbatoare
Ne-a croit drum noi de pionieri
Zi de zi copilaria
fericiti si voiosi ne-o vom trai
Brat la brat cu datoria
Ce cu drag primii ne-o vom implini"

 
...si alte manifestari de acest gen...



" Suntem copii, de acum vom fi

Plini de uimire, plini de iubire

Cu ochii va urmarim

Stim de pe acum ce ne asterneti la drum

Nenumarate flori si palate

Sa avem noi maine aur si paine

Voi sunteti niste niste eroi

Dar intr-o zi si noi

Noi in anul 2000

Cand nu vom mai fi copii

Vom face ce-am vazut candva

Toate visele indraznete

In fapte le vom preschimba

Vom fi mesteri iscusiti

Sa va facem fericiti

Pe voi parintii ce veti fi

La a doua tinerete in 2000..."




  Eu,in anul 2014, sunt din nou copil, alaturi de micuta mea, care se bucura de aceasta zi asa cum eu nu am putut...si nici nu am stiut ...sa o fac...


1 iunie



      Pentru început se ia ALESSIA, se tăvălește pe rând prin toate culorile până le învăța bine și se mai încearcă din când în când cu câte o întrebare: Ce culoare e mașina aia, mami? Se adaugă apoi imaginația, în bucăți mari si praful de vise . Pentru a păstra dorințele fierbinți trebuie adăugate la intervale mici de timp pensule și acuarele, carioci, creioane și blocuri de desen. Voi zâmbi de fiecare dată când ea va veni cu nasul vopsit și voi primi cu bucurie orice mini operă de artă, indiferent de locul în care apare aceasta: pe peretele de pe hol sau pe frigider. Pentru gust și încredere, nu voi ignora niciun “Uite, uite! Uite ce am desenat!”. După ce ALESSIA a mai crescut, se unge bine cu ambiție și se învelește în multe straturi colorate de școală și cursuri, iar până aceasta va prinde gust de artistă și va avea prima sa expoziție, va fi bine condimentată cu lucrările marilor artiști care au fost odata la fel de mici ca ea. În final, când tot talentul se va ridica la suprafață, artista mea va fi numai bună. O voi asezona cu o salată mixtă de sentimente plăcute! Merge perfect!


IMGP3250



Draga mea draga…Nu este o zi speciala, ci este doar inca o zi impreuna cu tine…M-am trezit zambind, privindu-te cum dormeai ,zambind la randul tau…Si am luat o hotarare:
In dimineata asta nu am sa te mai trezesc devreme si voi renunta la tot ce mi-am programat ,ca sa te iau sa mergem in parc sa ne jucam…am sa las vasele nespalate ,doar ca sa ma inveti cum se face puzzle-ul cu pisicute…
Am sa plec la serviciu lasandu-te sa te joci cu buni…sa intoarceti casa pe dos si nu am sa ridic vocea la tine cand ma voi intoarce …fiindca oboseala va ramane la usa…Apoi voi scoate telefonul din priza si voi tine computerul inchis, si vom iesi pe terasa sa facem baloane de sapun…Iar daca se va intampla sa treaca masina de inghetata voi cumpara 2 si ne vom distra facandu-ne mustati!
Azi nu ma va preocupa ce vei deveni cand vei fi mare,si nici nu voi re-analiza fiecare decizie a mea in ce te priveste.
In seara asta te voi lasa sa ma ajuti sa pregatesc cina…si va fi ceea ce tu iti doresti: chiar si cartofi prajiti! Te voi lasa sa imprastii apa din cada si nu te voi certa! Te voi ajuta sa iti aduni jucariile si te voi lasa sa stai pana tarziu, doar ca sa numaram stelele!
Inainte de culcare iti voi spune o poveste despre venirea ta pe lume si iti voi sopti,din nou, TE IUBESC! Iti voi mangaia parul in timp ce tu iti spui “Ingerasul” si ii voi multumi lui Dumnezeu pentru minunea pe care a trimis-o in viata mea…Apoi te voi saruta de “noapte buna” strangandu-te in brate , un pic mai tare si un pic mai mult…Dupa ce vei adormi, Ii voi multumi Domnului pentru copilul care esti si il voi ruga sa imi mai dea inca o zi…si inca o zi…si sa ma ajute sa fiu cea mai buna mama pe care o poti avea…
…Si voi adormi si eu zambind, privind la tine, cum zambesti ,dormind…



LA MULTI ANI, COPILUL MEU!

 

 

Un comentariu: